نوشته شده توسط : سحر

واریکوسل درجه 2
واریکوسل درجه 2 نوعی واریکوسل است که از نظر شدت بین واریکوسل درجه 1 تا 3 قرار می گیرد. واریکوسل به صورت وریدهای بزرگ در کیسه بیضه ظاهر می شود. این رگ ها معمولاً طبیعی نیستند ، اما در واریکوسل درجه 2 مانند برآمدگی وریدی بالای بیضه بدون مانور والسالوا و هنگام بررسی بیضه ها احساس می شود.
علائم واریکوسل درجه 2
این عارضه علائم خاصی ندارد و به ندرت دردناک است و می تواند در طول روز با انجام فعالیت های خاص بدتر شود. اما اگر دراز بکشید و به پشت بخوابید ، درد از بین می رود. این روند می تواند در طول زمان بزرگتر و مهمتر شود.
به طور کلی ، واریکوسل می تواند در 15 درصد از نوجوانان رخ دهد. علت این بیماری این است که باید دریچه هایی در وریدهای بیضه ایجاد شود که به عنوان مجرای یک طرفه برای خون گیری از اندام عمل می کند. اگر تشکیل این دریچه ها معیوب باشد یا تشکیل نشود ، خون به درستی از اندام خارج نمی شود. بیضه ها باید بین 2 تا 4 درجه سانتیگراد (در زیر شکم) کار کنند تا منی خوب تولید شود. وقتی خون از بیضه خارج می شود ، خون راکد می شود و اختلاف دمای خون که باید کمتر باشد از بین می رود. در نتیجه بیضه ها داغ می شوند و روند تولید اسپرم مشکل می شود. از سوی دیگر ، خونی که در بیضه ها گردش می کند ، خون وریدی است. این خون حاوی اکسیژن و مواد مغذی کمتر و ضایعات بیشتری است که بر روند تولید اسپرم تأثیر می گذارد. به طور کلی ، واریکوسل در طول زمان تأثیر بیشتری بر عملکرد بیضه ها دارد. این بدان معنی است که می تواند با رشد بیضه برخورد کند ، به این معنی که رشد بیضه کاهش می یابد. وظیفه بیضه تولید هورمون و مایع منی است. هنگامی که تولید اسپرم مختل می شود ، به ویژه ، فرد می تواند نابارور شود.
واریکوسل چیست؟
ما دو نوع رگ در بدن داریم ، یکی شریان ها و دیگری رگ ها. رگها دارای باله هایی به نام باله های جعبه ای هستند که وظیفه جلوگیری از برگشت خون و هدایت سریع خون به قلب را بر عهده دارند.

هنگامی که دریچه های وریدی فرو می ریزند و عملکرد خود را از دست می دهند. خون باز نمی گردد و بیماری ظاهر می شود.
واریکوسل درجه 1
به آن واریکوسل خفیف نیز می گویند. در این نوع بیماری ، واریس قابل مشاهده نیست و پزشک باید آنها را از طریق معاینه فیزیکی تشخیص دهد. برای انجام آزمایش داپلر رنگی برای این نوع واریس بیضه رای دهید. ممکن است لازم باشد نفس خود را حبس کرده و فشار دهید.

واریکوسل درجه 2
رگهای واریسی هنوز به این میزان قابل مشاهده نیستند ، اما می توان با لمس بیضه ها روی رگها تأثیر گذاشت. این دسته از واریکوسل های بی وقفه در سونوگرافی نیز دیده می شود.

واریکوسل درجه 3
واریکوسل حاد یا درجه 3 واریکوسل درجه 3 که به واریکوسل شدید معروف است ، نیازی به معاینه فیزیکی ندارد و عروق به وضوح قابل مشاهده هستند.

عوارض بیماری واریکوسل
وجود وریدهای واریسی در بیضه ها باعث کوچک شدن ، افزایش دمای بیضه ها و تغییر عملکرد تولید اسپرم بیضه می شود. واریکوسل در 15 درصد از مردان جهان و واریکوسل در 40 درصد از افراد نابارور رخ می دهد.

در سال اول ازدواج ، 30 درصد از زوجین به طور طبیعی بدون فرزند هستند ، بنابراین باید آزمایش بذر برای تأیید زوج پس از چند سال اول ازدواج انجام شود. در این مطالعه ، مرد ابتدا باید دو بار با فاصله 1 تا 2 هفته آزمایش دانه انجام دهد. اگر مرد مشکلی ندارد ، همسرش باید معاینه شود.
درمان واریکوسل
واریکوسل اغلب بدون درمان رها می شود. درمان برای مردانی توصیه می شود که:

مشکلات باروری دارند
تلاش ها
بیضه چپ کندتر از راست رشد می کند.
روشهای پردازش
1- جراحی
1. جراحی باز: جراحی باز از طریق یک برش 1 اینچی انجام می شود. جراح برای مشاهده عروق خونی کوچک از ذره بین یا میکروسکوپ استفاده می کند. این عمل را می توان تحت بیهوشی عمومی یا موضعی انجام داد. مزیت این روش حفظ شریان ها ، عروق لنفاوی و اعصاب است و میزان عود کمتر است (تقریباً 1 تا 2))

2. جراحی لاپاراسکوپی: عمل لاپاراسکوپی که شامل حفر حدود سه سوراخ در شکم و عبور گاز از شکم برای ایجاد فضای کار است. جراح بدن را از طریق یک دوربین مخصوص مشاهده می کند. این عمل تحت بیهوشی عمومی انجام می شود. با این روش ، با این حال ، وجود دارد
اگر خاکشیر را نیم کوب کرده و همچنین بگذارید به اندازه ۵-۴ قلعه بجوشد ، اثر درمانی آن افزوده خواهد شد. این کار را بهتر است ۴-۳ ماه ادامه دهید.

2-افتیمون: یک روز درمیان ، یک قاشق غذاخوری افتیمون را در یک پارچه نخی ریخته چهار طرف آن را با حالتی مشابه استفاده از چای کیسه ای ، 30 بار داخل یک لیوان شیر که در حد جوش آمدن داغ شده است فرو برده در انتها ، پارچه را به لبه های لیوان فشار داده تا عصاره افتیمون کاملاً وارد شیر شود. سپس شیر را کمی شیرین و میل کنید. اگر با خوردن شیر مشکل دارید می توانید دارو را در آب جوش عصاره بگیرید.

3-دم نوش گل گاوزبان و سنبل طیب: یک قاشق غذاخوری گاوزبان ، حدودا همین مقدار سنبل طیب ، 5 عدد عناب (که با چنگال خراش داده شده است) یا یکی دو عدد لیمو امانی (سوراخ شده) را با دو لیوان آب روی شعله کم بجوشانید تا یک لیوان بماند. سپس صاف کرده و آن را شیرین کرده و سپس میل کنید. این دم نوش خوش طعم و خوش رنگ ، یک آرام بخش فوق العاده است که با همه مزاج ها سازگاری دارد.

4-سکنجبین: ۲ لیوان عسل ، ۲ لیوان عرق نعنا و لیوان سرکه انگور طبیعی را با هم مخلوط کنید و هر شب یک سوم لیوان آن را با دو سوم لیوان آب مخلوط و یک ساعت پس از شام ، تا سه چهار ماه میل کنید به
4-ماساژ درمانی
برای این کار ، هر شب ، روی کیسه بیضه ها و به خصوصی قسمت های بالای آن رابه مدت حداقل دو تا سه ماه ، با روغن بابونه (و اگر در صورت نبود با روغن کنجد و یا روغن زیتون یا مخلوطی از این دو) ماساژ بده
ماساژ را به آرامی انجام دهید و آن را تا وقتی که روغن کاملاً جذب پوست بیضه شود ادامه دهید.
این روغن مالی بر بر کمک به بهبود واریکوسل ، به خودی خود هم در افزایش کیفیت اسپرم بیشتر شده است.
5-درمان دارویی (تنها داروهای مفید)
1-قرص ونوویتال: قرص ونوویتال یک داروی گیاهی شامل عصاره شاه بلوط است که دارای خاصیت ضد انعقادی می باشد. این قرص با پیشرفت جریان برگشتی وریدی ، مانع از رسوب پروتئین ها در دیواره ی دریچه های لانه کبوتری می شود. با این حال قرص ونوویتال به تازگی مورد تحقیق و بررسی قرار گرفته و استفاده از آن به عنوان درمان قطعی واریکوسل نهایی نشده است.

2-کلومنیس سیترات: مکانیسم تأثیر آن افزایش تحریک ترشح هورمون FSH از هیپوفیز می شود که جهت تحریک اسپرم سازی در مردان و از طرف جهت هدایت تخلیه تخلیه در زنانانی که عادت ماهانه شان مختل و نامنظم می توانم از آن استفاده کنم.

3-آمپول HCG: شامل هورمون LH و FSH بوده و لذت تزیق آنها باعث تحریک سلول های نطفه ساز جهت تولید اسپرم و تحریک تولید تستوسترون توسط هورمون LH می شود.

4-قرص بروموکریپتین: قرص بروموکریپتین باعث کاهش هورمون پرولاکتین شده و به بارور شدن فرد کمک می کند.

5-آمپول GNRH: در افرادی که در مغز و قسمت هیپوفیز تالاموس هورمون های تحریک کننده GNRH ترشح نمی شود و کمبود ندارند از این آمپول به عنوان تغییر تزریق و لذا باعث تحریک نطفه در مردان و تخمک گذاری در زن می شود.

6- مکمل دارو: ویتامین E ، مولتی ویتامین و آسپرین نیز جهت درمان باروری استفاده می شود.

6-روشهای درمانی طبق طب سنتی
بادکش گذاری: یک شب درمیان ، پایین کمر و زیر شکم را بادکش بگذارید و این کار را تا دو ماه ادامه دهید.
حجامت: بهتر است با مشورت فرد مجرب ، یک یا دو مرحله حجامت عام و یک مرحله حجامت پوبیس (عانه) برای فرد انجام شود.
زالو کردن: ۴-۳ نوبت زالو انداختن روی بیضه ، اولین واریکوسل را درمان کرد ، کیفیت اسپرم را بالا برد. این کار به قدری ساده است که در صورت ضرورت ، افزایش یافته ، خودشان نیز می توانند به این کار عمل کنند. در هر نوبت ، یک یا دو زالوی ریز تا متوسط ​​به ازای هر بیضه کافیست. بهتر است زالوها قسمت بالایی بیضه را بگیرند اما اگر چیز دیگری را هم گرفتار اشکالی ندارد.
رانندگی بعد از عمل واریکوسل
در این مورد اگر آمپول به کمر شما زده شد ، شما باید یک هفته استراحت کامل انجام دهید ؛ چون در مورد خود بی حسی نخواهید اگر زود به راه افتادید ادامه دهید باعث ایجاد یک سردرد شدید در شما می شود كه می توانید 1 تا 2 هفته در خانه خود نشینید.

بنابراین می توانید از رانندگی های کوتاه مدت استفاده کنید ولی اگر به مدت طولانی پشت ماشین هستید حتماً یک هفته صبر کنید تا بعد از عمل جراحی و به عروق سالم و تازه شما فشار وارد کنید ، سردرد کنید. برای درصد موفقیت عمل شما بالا رود ، تا 4 هفته بعد از عمل جراحی واریکوسل می توانید با خیال راحت رانندگی کنید.

درد بعد از عمل واریکوسل
این دردها طبیعی است و به این علت که بعد از عمل جراحی واریکوسل رگها را جدا کرده و به طبع یک مقدار از عروق لنفاوی بسته شده می شود. بعد از عمل دو اتفاق می افتد ؛ یکی ورم بیضه و یکی درد بیضه.

این دردها طبیعی است. برای کاهش درد پس از عمل واریکوسل سعی کنید یک هفته در خانه استراحت کنید. بار سنگین بر ندارید. زیاد روی پا نایستید. در زمان دستشویی زور نزنید ، شکم را نرم نگه دارید چون زور زدن باعث درد بیشتر می شود.
تشخیص واریکووسل گرید 2
اندازه در واریکوسل اهمیت دارد. به نظر بالینی واریکوسل های کوچک به طور کامل چندان چندانی ندارید ، اما موارد بزرگتر ممکن است مهم باشد. پزشکان واریکوسل را معمولاً با دو روش تشخیص فهمدهند: معاینه بالینی اسکروتوم (کیسه بیضه) و یا سونوگرافی. یک قانون مهم برای تشخیص دقیق واریکوسل گرید 2 آن است که بیمار ، هم در زمان معاینه بدنی و هم در زمان ارزیابی سونوگرافی ، در حالت ایستاده باشد. در حالت دراز کشیدن ، از جایی که فشار رو به پایین تر از جاذبه زمین بر واریکوسل های اسکیل شدید شده ، واریکوسل های جمع آوری شده (و بنابراین در زمان لمس و یا سونوگرافی کوچکتر به نظر شنرسند).

معاینه بالینی واریکوسل گرید 2
پزشک برای معاینه ، در حالتی که بیمار ایستاده است ، طناب منوی بالای بیضحران ، در کیسه بیضه را با دست معاینه داشت ، تا دید آیا در محل اتساع و گشادشدگی رگ ایجاد شده یا خیر. سپس ا
ز بیمار میخواهد که "مانور والسالوا" را انجام دهد (که آیا برای انجام این مانور فرد دهان خود را بسته و بینی خخود را گرفت و سپس سعی کرد بازدم انجام دهد) و این کار باعث افزایش فشار درون شکمی شد. به طور معمول اگر واریکوسلی وجود داشته باشد ، این افزایش فشار شکمی به شکل “یک پالس” (ضربان) یا برآمدگی ، در اطراف رگهای کیسه بیضه ، زیر انگشتان پزشکی که مشغول معاینه است حس می کند.

(شایان ذکر است که برخی اوقات ممکن است افراد خاصی در حین معاینه کیسه بیضه دچار سرگیجه یا احساس غش شده باشند. این مساله به دلیل ”پاسخ وازوواگال” بدن است - اساساً اعصاب پاراسمپاتیک موجود در کیسه بیضه فعال شده و باعث گشاد شدن رگهای پاها شده است. نوشیدن آب و گذاشتن یک حوله مرطوب خنک روی سر نیز مفید است.)
تشخیص واریکوسل گرید 2
چون این بیماری در حین آزمایش ناباروری یا معاینه روتین نمایان می شود ، پس هیچ گونه علامت و نشانه ای در فرد ایجاد نمی کند و فقط اورولوژ قادر است که این بیماری را تشخیص دهد. اما اگر در اسکروتوم احساس فشار یا درد به وجود داشته باشید حتما باید به اورولوژ مراجعه کنید و درمان را شروع کنید.

در بررسی روتین توسط پزشک معالج ، ممکن است توده غیرطبیعی کلاف شکلی در بالای بیضه وجود داشته باشد که پزشک با لمس کردنش وجود داشته باشد این بیماری را تشخیص دهد. برخی از مردم این توده را به صورت کیسه می خواهند از کرم احساس می کنند. چنانچه این توده بزرگ می شود ، پزشک معالج در حین ایستاده بودند که در آن لمس کردند و مشاهده کردند.

اگر واریکوسل کوچک باشد و با معاینه دست قابل تشخیص نباشد ، پزشک معالج از بیمار می خواهد چند ثانیه نفس عمیق بکشد و به پایین فشار ایجاد کند (مانور والسالوا یا همان حبس نفس)

عوارض جانبی واریکوسل گرید 2
تحلیل رفتن (آتروفی) بیضه
اختلال و ناهنجاری در عملکرد دریچه های وریدها
انباشته شدن خون در بیضه ها
ایجاد فشاربر وریدها
قرارگیری در معرض سموم درون خون
ناباروری
سرد شدن خون در شریان بیضه
افزایش درجه حرارت مناسب برای تولید مناسب اسپرم
عدم تولید اسپرم
مسدود کردن جریان عادی خون
درمان واریکوسل گرید ۲
بیشترین درمان واریکوسل درجه 2 جراحی میکروسکوپی (میکروسرجری) است. این عمل انجام می شود که واریکوسل باعث ایجاد ناراحتی شده و پزشک احتمال خطر ناباروری را تشخیص داده است. در این درمان برش کوچکی روی روی شکم یا بالای ران ایجاد شده و سپس با استفاده از بزرگنمایی از حلقه و ابزارهای جراحی وردهای آسیب دیده بسته شده می شود.

خونی که از این ورید ها عبور می کند به دیگر وریدهای سالم هدایت می شود. پس از این مراحل ، پزشک یک پانسمان کوچک ، روی محل برش قرار می دهد. این فرایند به واریکوسلکتومی نیز می تواند تبدیل شود.

این فرایند تحت بی حسی یا بیهوشی خفیف انجام می شود. در مرکز ما برش ها با استفاده از آخرین تکنیک میکروسکوپی انجام می شوند.

با استفاده از این روش ، بیمار دردی را احساس نکرده و خونریزی ، کمترین مقدار خود را خواهد داشت.



:: برچسب‌ها: واریکوسل گرید 2 ,
:: بازدید از این مطلب : 43
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 11 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سحر

انواع بیماری پروستات و علل و علائم آن.
درست است که مشکلات پروستات بعد از 50 سالگی شایع است ، اما خبر خوب این است که کارهای زیادی می توان در مورد آن انجام داد. بدون مقدمه ، در این بخش بهداشت مرطوب انواع بیماری های پروستات و مشکلات مربوط به آن را معرفی می کنیم.

پروستات چیست؟
پروستات یک غده کوچک در مردان است که به تولید مایع منی کمک می کند. درست در زیر مثانه در مقابل راست روده ، در اطراف لوله ای که ادرار و مایع منی را از بدن خارج می کند ، قرار دارد.

با افزایش سن بزرگ می شود. اگر پروستات شما بیش از حد بزرگ شود ، می تواند مشکلات سلامتی ایجاد کند.
اندازه طبیعی یک پروستات چقدر است؟
ابعاد یک پروستات سالم تا میانسالی ، حدود 40 سالگی ثابت می ماند. اندازه پروستات را می توان به سه دسته "کوچک" ، "متوسط" و "بزرگ" تقسیم کرد. با این حال ، متخصصان اورولوژی حجم را ویژگی پروستات می دانند نه وزن. این اطلاعات را می توان با سونوگرافی (سونوگرافی) به دست آورد. به طور کلی ، اندازه طبیعی پروستات به ارتفاع 3 سانتی متر ، عرض 4 سانتی متر ، ضخامت 3 سانتی متر و شکل بلوط آن تعبیر می شود.

اندازه پروستات چقدر باید باشد؟
میانگین حجم کل پروستات 20 سی سی یا حدود 20 گرم است ، اما به خاطر داشته باشید که این تعداد در افراد مختلف متفاوت است. با این حال ، به طور معمول ، اندازه های مختلف پروستات را می توان به شرح زیر طبقه بندی کرد:

پروستات کوچک بین 30 تا 40 میلی لیتر.

حجم پروستات به طور متوسط ​​40 تا 80 میلی لیتر است.

حجم پروستات بزرگ بین 40 تا 100 میلی لیتر است.

از سن 40 سالگی ، پروستات شروع به رشد می کند. با هیپرپلازی خوش خیم پروستات ، پروستات می تواند چهار تا پنج برابر بزرگتر از اندازه طبیعی آن باشد.

حجم طبیعی پروستات در سنین مختلف.
فرمول محاسبه حجم پروستات
سه روش معمول برای اندازه گیری اندازه پروستات وجود دارد:

معاینه پروستات با انگشت در مقعد و راست روده.

2- سونوگرافی پروستات از طریق شکم

3_دقیق ترین روش استفاده از سونوگرافی ترانس رکتال - TRUS- (سونوگرافی از طریق مقعد و راست روده) است که برآورد حجم پروستات با کمک پروستات بیضوی بر اساس تعیین ارتفاع (H) ، عرض (W) و طول (L) پروستات Y با فرمول زیر بدست می آید.

ارتفاع x عرض x طول 0.523

اندازه پروستات برای جراحی
جراحی بسته معمولاً بر روی پروستات با وزن کمتر از 80 گرم و با استفاده از متد بسته متداول تر که TURP نامیده می شود ، انجام می شود ، به این معنی که بافت پروستات با دستگاه مخصوص از طریق مجرای ادرار بریده شده و تخلیه می شود. اگر وزن پروستات بیش از 80 گرم است ، جراحی پروستات باز یا پروستاتکتومی باز مورد نیاز است. در این روش ، پس از برش جراح از ناف تا استخوان شرمگاه ، مثانه باز شده و بافت پروستات برداشته می شود.
انواع پروستاتیت
در اینجا 4 نوع پروستاتیت وجود دارد:
1- پروستاتیت باکتریایی حاد
این نوع کمترین شیوع را دارد. در صورت عدم درمان ، تهدید کننده زندگی است. و این ساده ترین نوع پروستاتیت برای تشخیص است.
2- پروستاتیت باکتریایی مزمن
این هیچ علامت جدی ایجاد نمی کند و طی چند سال ایجاد می شود. این بیماری بیشتر در مردان جوان و میانسال شایع است و باعث عفونت های مکرر مجاری ادراری می شود.
پروستاتیت مزمن یا سندرم درد مزمن لگن
این بیماری باعث درد و ناراحتی در کشاله ران و لگن می شود و در هر سنی ممکن است رخ دهد.
پروستاتیت التهابی بدون علامت
پروستات متورم شده است ، اما هیچ علامتی ندارد. معمولاً وقتی پزشک سعی می کند بیماری دیگری را تشخیص دهد ، کشف می شود.
انواع بیماریهای پروستات
هیپرپلازی خوش خیم پروستات (BPH): همچنین به عنوان بزرگ شدن پروستات در مردان شناخته می شود ، رشد پروستات سالم نیست. BPH تمایل دارد با افزایش سن در همه مردان افزایش یابد. با این حال ، تنها در نیمی از مردان علائم BPH وجود دارد که نیاز به درمان دارد. BPH باعث سرطان پروستات نمی شود ، اگرچه هر دو در مردان مسن شایع است.

 

سرطان پروستات: سرطان پروستات شایع ترین سرطان در مردان است (همراه با سرطان پوست). تقریباً از هر شش مرد یک نفر در طول زندگی خود به سرطان پروستات مبتلا می شود. همانند BPH ، خطر سرطان پروستات با افزایش سن افزایش می یابد. تقریباً از هر سه مرد مبتلا به سرطان پروستات دو نفر بالای 65 سال سن دارند.

 

پروستاتیت: برخلاف اکثر مشکلات پروستات ، پروستاتیت (التهاب یا عفونت پروستات) در مردان جوان و میانسال شایع تر است. فقط 5 تا 10 درصد هو
یضهلوس
انزال دردناک
علائم و نشانه های شبیه آنفلوانزا در صورت ابتدایی به پروستاتیت باکتریایی بروز شد.
تشخیص
متخصص ابتدا تشخیص افتراقی (سیستماتیک) انجام داد و ابتلا به دیگر عوارض عامل بروز مشابه را رد کرد. سپس متخصص بیماری بیمار و علائم وی را مورد بررسی و معایناتی مانند معاینه انگشتی مقعد انجام داد.

آزمایشات تشخیصی اولیه موارد زیر را شامل می شوند:

آزمایش ادرار: پزشک نمونه ادرار را برای آنالیز و بررسی وجود نشانه های عفونت در ادرار به آزمایشگاه شفرستدد.
آزمایش خون: پزشک نمونه خون گرفته شده از بیمار را برای بررسی وجود نشانه های عفونت و سایر ناراحتی های پروستات به آزمایشگاه شفرفرست.
ماساژ پروستات: پزشک در موارد نادر پروستات را ماساژ می کند و ترشحات را آزمایش می کند.
آزمایشات تصویربرداری: پزشک بعنوان دستور سی تی اسکن مجاری ادراری و پروستات یا سونوگرافی پروستات مورد نیاز. نسبت سیادی ها به رادیوگرافی تصاویر دقیقترتر و پرجزئیاتی را به دست تهیه کنید. سونوگرافی قابل تصویربرداری است که در آن از امواج مافوق صوت بهره گرفته است.
پزشک با توجه به علائم و نتایج آزمایشات تشخیص داده است که بیمار به کدام یک از انواع پروستاتیت فعال شده است:

التهاب پروستات باکتریایی حاد: این عارضه غالباً پیآمد وجود باکتری در غده پروستات است ، معمولاً به صورت ناگهانی شروع می شود و علائم و نشانه های آن آنفلوانزا دارد که تب و لرز ، حالت تهوع و استفراغ را شامل می شود.
التهاب پروستات باکتریایی مزمن: اگر آنتی بیبیک باکتریهای مولد پروستات را از بین نبرد ، عفونت عود خود یا درمان آن را دشوار انجام دهید. بین دو حمله پروستاتیت باکتریایی مزمن هیچ علامتی بروز نمی کند یا علائم جزیی است.
التهاب پروستات مزمن یا سندرم درد مزمن لگن: این نوع از التهاب و عفونت پروستات شایع ترین نوع پروستاتیت است و عامل باکتریایی ندارد. علت دقیق عارضه غالباً مشخص نیست. علائم برخی آقایان در تمام مدت بیماری یکسان است و عده ای دیگر به صورت چرخه تجربه کرده اند ، یعنی به تناوب کمتر و بیشتر شده است.
پروستاتیت التهابی بدون علامت: این نوع التهاب پروستات علامتی ندارد و به طور کلی به صورت تصادفی و در صورت انجام آزمایش برای بررسی ابتدایی به سایر بیماری های تشخیص داده شده است. این عارضه نیازی به درمان ندارد.
در صورت بروز علائم پروستات چه کار کنیم؟
اگر یک یا چند نشانه از پروستات را داشته باشید ، سریعاً با پزشک خود مشورت کنید. حتی شرایط خوش خیم (غیر سرطانی) پروستات مانند بزرگ شدن پروستات ، نیاز به مراقبت به موقع پزشکی دارد ، بنابراین درمان پروستات را به تعویق نیندازید انجام می دهد. سرطان پروستات معمولاً به راحتی قابل درمان است و در مرحله اولیه تشخیص داده می شود.

درد یکی از شایع ترین علائم پروستات است که به طور کلی ناگهانی و همراه با شدت شدید ، لرز ، در اعضای مفصلی و عضلانی و خستگی عمیق آغاز می شود. علاوه بر این ، ممکن است در ناحیه آلت تناسلی و پشت بیضه ، درد در ناحیه کمر و احساس پرتقال داشته باشید.

توجه داشته باشید که در ابتدا ، سرطان پروستات علائمی ایجاد نمی کند. با رشد سرطان ، ممکن است در ادرار کردن نیز مشکل داشته باشید. برخی از مردان به خصوصی در شب به دفعات زیاد ادرار می کنند. برخی نیز درد یا سوزش در حین دفع ادرار ، خون در ادرار یا بیماری منی ، درد در پشت ، باسن یا لگن و انزال دردناک دارند.


درمان عفونت پروستات
در طول درمان ، پزشک ممکن است خرید کند که مایعات را برای کمک به حذف باکتری افزایش داده است. احتمالا اجتناب از الکل ، کافئین و غذاهای اسیدی و تند مفید باشد.

برای پروستاتیت باکتریایی ، آنتی بیوتیک ها یا ضد میکروب ها به مدت 6 تا 8 هفته مصرف کنید. اگر عفونت شدید حاد داشته باشد ، ممکن است به بستری شدن نیاز داشته باشید. در طول این مدت ، مایعات و آنتی بیوتیک ها را به صورت داخل وریدی وارد کردید.

یک عفونت باکتری مزمن به مصرف حداقل شش ماه آنتی بیوتیک نیاز دارد. این کار برای جلوگیری از عفونت های مکرر است. پزشک شما همچنین ممکن است داروهای مسدودکننده ای به را تجویز کند تا عضلات مثانه را شل کند و تاثیر را کاهش دهد.

اگر در مثانه انسداد یا مشکلات آناتومیکی دیگری باشد ، ممکن است به جراحی نیاز داشته باشید که می توانید با بردن بافت اسکار ، باعث پیشرفت جریان و ذخیره ی ادرار شود.
آمادگی بیمار
در مواردی که رکتوم پر می شود از استفاده شما می شود. بیمار باید از نظر علائم پروستاتیت و بیماری بیماری دریچه ای بررسی شود. بهتر است بیمار آسپیرین و NSAID را حداقل از ۷ روز قبل قطع کرده و همچنین داروهای آنتی کواگولان باید قطع شود.

پروفیلاکسی آنتی بیوتیک با فلوروکینولون ها برای همه کاری که انجام می شود. در درمان دریچه ای قلبی پروفیلکسی مثل سایر اعمال جراحی استفاده می شود. از بی حسی موضوعات استفاده شده و بیهوشی عمومی لازم نیست. میزان درد در جوان ها بیشتر از پیرها است.



:: برچسب‌ها: بیماری های مربورط به پروستات ,
:: بازدید از این مطلب : 40
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 11 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سحر

کیسه بیضه کیسه ای از پوست است که حاوی بیضه ها است. این کیسه همچنین دارای شریان ها و وریدهایی است که خون را به غدد جنسی منتقل می کند. اختلال عملکرد ورید در کیسه بیضه می تواند منجر به واریکوسل شود. در واقع واریکوسل به معنی گسترش وریدهای داخلی کیسه بیضه است که پیچک نیز نامیده می شود.
واریکوسل یک بیماری بسیار شایع مردانه است که 15 درصد مردان بالغ و 20 درصد نوجوانان را مبتلا می کند. به طور کلی ، البته ، این بیشتر در سنین 15 تا 25 سالگی رخ می دهد.

این بیماری معمولاً در بزرگسالی رخ می دهد و بیشتر به دلیل آناتومی سمت راست و چپ بدن انسان در بیضه چپ ایجاد می شود. واریکوسل به ندرت در هر دو بیضه رخ می دهد ، اما شانس آن صفر نیست. همچنین باید توجه داشت که همه انواع واریکوسل نمی توانند بر تولید اسپرم تأثیر بگذارند.
واریکوسل فقط در کیسه بیضه رخ می دهد و بسیار شبیه به واریس پاها است. این مشکل می تواند باعث کاهش تولید و کیفیت اسپرم شود که در برخی موارد منجر به ناباروری مردان و کوچک شدن بیضه ها می شود.
شیوع واریکوسل چقدر است؟
این بیماری شایع منتقله از راه جنسی در مردان در 20 درصد نوجوانان و 15 درصد از بزرگسالان دیده می شود که شایع ترین سن برای واریکوسل بین 15 تا 25 سال است. بر اساس یک مطالعه دیگر ، 40 درصد از مردان نابارور دارای واریکوسل حاد و شدید هستند.

واریکوسل چه عوارضی دارد؟ عوارض واریس بیضه چیست؟
عارضه اصلی وریدهای واریسی بیضه منی است که می تواند خطر ناباروری مردان را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. واریکوسل را می توان شایع ترین علت کاهش کیفیت و تولید اسپرم و کاهش احتمال لقاح جنین و ناباروری دانست. برای اینکه اسپرم به تخمک برسد و باعث لقاح شود ، باید با دم و دم خود در محیط مرطوب واژن شنا کرده و به تخمک برسد. وقتی تعداد و فعالیت اسپرم ها کاهش می یابد ، احتمال رسیدن آنها به تخمک کاهش می یابد که می تواند منجر به ناباروری شود. بنابراین می توان گفت که واریکوسل و ناباروری در مردان رابطه مستقیم دارد.

یکی دیگر از عوارض واریکوسل تنگی بیضه است که با گذشت زمان رخ می دهد و خیلی قابل لمس نیست. بیضه ها دستگاه تناسلی مردان هستند و مسئول تولید و نگهداری مایع منی و هورمون تستوسترون هستند. در نتیجه با کوچک شدن بیضه ، عملکرد بیشتری از دست می دهد.
واریکوسل و ناباروری مردان

مردان از طریق اسپرمهای سالم که به واژن زن منتقل می شوند و می توانند به رحم او برسند ، در باروری نقش دارند ، جایی که اسپرم در نهایت وارد لوله های فالوپ می شود که اسپرم به نام اسپرم را در خود جای داده است. او تنهاست و منتظر است تخمک زن آزاد شود. هنگامی که تخمک آزاد می شود ، می تواند در کمتر از هشت هفته به جنین تبدیل شود و در نهایت به نوزاد تبدیل شود.

اکنون ، همانطور که در قسمت بهداشت مرطوب گفتیم ، برای موفقیت این فرآیند ، مرد باید اسپرم را که حاوی اسپرم کافی است و می تواند با تخمک واکنش خوبی نشان دهد حذف کند ، اما اگر مرد مبتلا به واریکوسل باشد ، این فرایند است. به مشکل ساز می شود و بر ناباروری او تأثیر می گذارد.
واریکوسل و ناباروری مردان

مردان از طریق اسپرمهای سالم که به واژن زن منتقل می شوند و می توانند به رحم او برسند ، در باروری نقش دارند ، جایی که اسپرم در نهایت وارد لوله های فالوپ می شود که اسپرم به نام اسپرم را در خود جای داده است. او تنهاست و منتظر است تخمک زن آزاد شود. هنگامی که تخمک آزاد می شود ، می تواند در کمتر از هشت هفته به جنین تبدیل شود و در نهایت به نوزاد تبدیل شود.

اکنون ، همانطور که در قسمت بهداشت مرطوب گفتیم ، برای موفقیت این فرآیند ، مرد باید اسپرم را که حاوی اسپرم کافی است و می تواند با تخمک واکنش خوبی نشان دهد حذف کند ، اما اگر مرد مبتلا به واریکوسل باشد ، این فرایند است. به مشکل ساز می شود و بر ناباروری او تأثیر می گذارد.
علت واریکوسل چیست؟
بیضه ها با بستن یک رشته منو در جای خود ثابت می مانند. نخ حمایتی هر بیضه نیز حامل رگ ها ، شریان ها و اعصاب تشکیل دهنده هر غده بیضه است. در وریدهای بیضه سالم یک سری دریچه های یک طرفه وجود دارد که خون را از کیسه بیضه به کیسه بیضه و به عقب به قلب منتقل می کند. گاهی خون در این رگها به راحتی حرکت نمی کند و در آنجا جمع می شود و باعث پهن شدن رگها می شود.
عوارض احتمالی واریکوسل
این مشکل
رد ، زیرا احتمالاً نیازی است که تحت درمان قرار بگیرید. گزینه های درمانی بستگی به میزان ناراحتی یا مشکلات ناباروری دارد.
روش تشخیص بیماری واریکوسل

معمولاً پزشک واریکوسل را پس از معاینه ی فیزیکی تشخیص می دهد. در وضعیت درازکش همیشه نمی توان واریکوسل را حس کرد یا مشاهده کرد. بدین درمان پزشک در وضعیت ایستاده و درازکش بیضه های شما را معاینه میکند. امکان دارد پزشک بر روی شما سونوگرافی بیضه انجام بدهد. این شیوه کمک میکند تا پزشک وضعیت رگهای موجود در بیضه تان را معاینه کند و عکس دقیق تری از وضعیت تان داشته باشید. زمانی که بیماری تشخیص داده شد ، پزشک باتوجه به اندازه ی توده ی بیضه تان ، وضعیت تان را از 1 تا 3 گروه بندی میکند. درجه ی 1 خفیف تر و درجه ی 3 حادترین است. اندازه ی توده الزاما روند کلی درمان را مشخص نمی کند ، برای این که امکان دارد شما احتیاج به درمان داشته باشید. ضرورت و شیوه های درمان بر مبنای میزان ناراحتی یا ناباروری شماست.

 

چه طور می توانم از پیدایش این بیماری پیششگیری کرد؟

- از غذاهای مصرفی سودازا خودداری کرده و از پوشیدن لباس های تنگ پرهیز کنید.

- درصورتی که دارای واریکوسل خفیف هستید نیز برای پیشگیری از بدتر شدن وضوح ، سرپا نباید بیاستید. کارهای ایستادنی نمی تواند انجام دهد ، سماق ، آش سماق ، سرکه و شیره زیاد بخورید.

- درصورتی که تحت یبوست قرار دارید با استفاده از خاکشیر و آب گرم درمان کنید.
آیا باعمل جراحی ۱۰۰٪ باعث بهبود ناباروری می شود؟
عمل جراحی فقط در ۵۰-۶۰ موارد موارد بهبود بهبود کیفیت اسپرم می شود. که بارزترین تغییرات پس از عمل در حرکت اسپرم ایجاد می شود که باعث تقویت حرکت اسپرم می شود.

عوارض عمل واریکوسل چیست؟
عوارض پس از عمل نادر و شایع ترین عارضه هیدروسل یا جمع شدن آب در کیسه بیضه است که در صورت رشد پیش رونده باید با عمل جراحی ترمیم شود. در موارد نادر صدمه ای به شریانهای بیضه و وازده ممکن است اتفاق بیفتد.
علائم واریکوسل چیست؟
در معاینه بالینی توسط پزشک به صورت شبکه وریدی گشاد و درهم که با گرفتن و فشار دادن بیشتر گشاد شده و بیشتر می شود.

استفاده از سونوگرافی رنگی یا کالر داپلر در تأیید بیماری واریکوسل استفاده از می شود.
به طور کلی واریکوسل را می توان به 4 دسته تقسیم کرد:

واریکوسل گرید ۱
واریکوسل گرید ۱ خفیفدترین حالت آن است. در این حالت فقط در زمان زور زدن و وارد کردن فشار ، رگهای قابل لمس هستند. رگرسها در هیچ حالت دیگری قابل مشاهده نخواهند بود. با روش معاینه مانور والسالوا نیز مانند رگهای گرید 1 را لمس کرد.

واریکوسل گرید ۲
در گرید ۲ در حالت ایستاده و بدون وارد کردن فشار رگهای قابل لمس هستند. در این شرایط حتی بدون روش معاینه مانور والسالوا نیز باید رگهای را لمس کرد. اما هنوز هیچ علامت ظاهری و قابل مشاهده در گرید 2 وجود ندارد که تشخیص دهد ممکن است.

واریکوسل گرید ۳
اما در گرید ۳ که شدیدترین و دردناک ترین سطح واریکوسل است ، راحت تشخیص داده می شود و حتی بدون لمس امکان پذیر است. چرا که رگهای نه تنها مانند گرید ۲ در حالت ایستاده قابل لمس هستند ، قابل مشاهده نیز هستند. اگر بیماری پیشرفت کرده باشد ، در این مرحله بیضه درگیر ، حسی مشابه «کیسه پر از کرم» را منتقل کرده است.
واریکوسل خفیف
واریکوسل خفیف یا سابق کلینیکال شامل حالتی است که رگهای متورم قابل لمس کار هستند. تشخیص این حالت فقط به کمک سونوگرافی انجام شود. اگر در ناحیه بیضه مشکلات درد حسیدید اما چیزی قابل لمس نیست ، به پزشک مراجعه کنید. پزشک پس از تشخیص بیماری بیماری ، در این خاص راهنمایی می شود.
علل ابتلا به واریکوسل
دقیقا مشخص نیست که چه چیزی باعث واریکوسل انجام شده است. با این حال بسیار قوی از متخصصان بر این باورند که این بیماری زمانی شکل می گیرد که دریچه های داخل رگ در بند باعث ایجاد اختلال در جریان نرمال خون می شود.

در واقع طنابی اسپرمی در کیسه بیضه وجود دارد که بیضه را نگه می دارد. این طناب شامل رگهای ، شریانهای عصبی و عصبی هستند كه از بیضهرز مراقبت كردند. در شکل سالم ، مطابق جریانی یک طرف ، رگهای کیسه بیضه ، خون را از بیضه های به کیسه بیضه و سپس به قلب منتقل انجام دهید. زمانی که خون در رگهای حرکت حرکتکند ، ایجاد لخته در رگسل شده و رگهای متورم انجام داد ، این تورم به آرامی پیشرفت کرد. واریکوسل نمونه در دوران بلوغ شکل دریافت کرد و همیشه در بیضه چپ اتفاق افتاد.
درمان واریکوسل
واریکوسل در موارد خاص نیاز به درمان دارد اما اگر باعث ایجاد درد یا بیضه کوچک شدن شود ، لازم است تحت درمان قرار گیرد. واریکوسل ممکن است باعث ایجاد مشکل در بیضه شود ، بنابراین هرچه زودتر شروع شود ، تولید اسپرم بیشتر انجام شود. اما اگر علائم شدید شدید دو نوع درمان مورد نیاز باشد بخش دوم باشد:

واریکوسلکتومی
یک عمل سرپایی است که متخصص اورولوژی ، مشکلات مشکلات را به هم متصل کرده و باعث ایجاد جریان طبیعی خون در رگهای آسیب دیده شده است. در رابطه با نحوه آماده شدن برای جراحی و بعد از عمل با پزشک خود مشورت کنید.

آمبولیزاسیون
این روش یک روش تهاجمی است ، یک لوله بلند از طریق کشاله ران یا گردن وارد بدن شده و به وسیله یک سوزن در منطقه آسیب دیده قرار داده شده است. این استفاده از رفتن به رگهای غیر عادی و آسیب زا باعث شده و از ایجاد غده و لخته پیشگیری انجام شده است.

 

سپس و مراقبت می شود بعد از عمل
احتمال است فرد تا 3 الی 6 هفته بعد از عمل احساس درد در کشاله ران داشته باشد. تورم و کبود شدن کیسه بیضه و کشاله ران بعد از عمل طبیعی است و بعد از 4 هفته به حالت طبیعی باز بازگردد. شما بعد از 2 تا 3 روز بعد از عمل کار و فعالیت خود را شروع کنید. به طور کامل در شغل که شغل سنگینی دارید که با بلند کردن اشیاء سنگین یا فعالیت های زیاد مرتبط شده است ، لازم است مدت زمان بیشتری را استراحت کنید. پیشنهاد کنید تا 2 هفته بعد از عمل از شورت های محافظ استفاده کنید
اده کنید.
درمان واریکوسل
واریکاسول می تواند در طی روش درمانی یا غیر جراحی با شکست روبرو شود که این درمان برای کاهش فشار در رگهای واریکاس طراحی می شود و من واریکاسول را از بین ببرند. واریکاسولوتومی یک پروسه جراحی است که گره رگهایی که عامل واریکاسول هستند را باز می کنند.

همچنین گزینه درمانی مربوط به باز کردن انسداد است که این رگ ها نیز وجود دارند که هر دو این درمان را انجام می دهم که تسکین دهنده واریکوسل هستند و در کیفیت و تعداد اسپرم پیشرفت کرده اند را بدست آورند. در این قسمت تغییرات بیشتری را در مورد گزینه های درمانی مختلف به شما معرفی می کنیم:

واریکوسلکتومی باز:

واریکوسلکتومی باز با یک برش همراه است که در ناحیه کشاله ران برای دسترسی به رگ های خونی است که واریکوسل را ایجاد کرده اند و بعد گره های این رگ های خونی باز می شود.

واریکوسلکتومی لاپاراسکوپیک:

در این نوع درمان سه برش کوچک در ناحیه شکم زده می شود که یکی از این برها ها برای نصب یک لاپاروسکوپ در داخل شکم است و دو برش دیگر برای نصب مواد لازم برای باز کردن گره های رگ های مورد نظر و متورم است که این پروسه است نیازمند بیهوشی عمومی است ، یعنی این که شما در طول عمر کامل ناهوشیار هستید.

جراحی میکروسرجری واریکوسل:

این عمل یک برش کوچک را در کشاله ران ایجاد می کند که شبیه به واریکوسلکتومی باز می شود ، با این تفاوت که از میکروسکوپ استفاده می کند تا بتواند رگ های خونی را مشاهده کند. این میکروسکوپ کار را برای تشخیص رگهای خونی آسان تر می کند.



:: برچسب‌ها: واریکوسل ,
:: بازدید از این مطلب : 59
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 11 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سحر

واریکوسل چیست؟
واریکوسل به معنی اتساع و واریس بیضه ها است. وجود واریکوسل در یک مرد جوان دلیل ناباروری نیست و در بسیاری از موارد ما شاهد مردان جوان و مردان میانسالی هستیم که علیرغم واریکوسل بارور بوده و دارای چند فرزند هستند. اگر مرد جوانی با وجود رابطه جنسی طبیعی و بدون پیشگیری از بارداری پس از یک سال ازدواج باردار نشود ، باید برای واریکوسل به دنبال درمان باشد.

لازم به ذکر است که زنان نیز باید از نظر ناباروری آزمایش شوند. علل ناباروری در زنان عبارتند از:

تخمدان پر از کیست

اتصال لوله های فالوپ.

وجود رحم دو شاخه.

تخمدانهای کوچک ، نارس و ضعیف
علائم واریکوسل
از آنجا که واریکوسل به طور کلی بدون علامت است ، اغلب در طول آزمایش های ناباروری یا در طی یک چکاپ معمول تشخیص داده می شود. واریکوسل بندرت دردناک است. درد می تواند:

از ناراحتی تعریف نشده ، احساس سنگینی یا درد شدید و متغیر.
این حالت هنگام نشستن ، ایستادن یا انجام فعالیت بدنی افزایش می یابد ، به ویژه اگر مدت زمان طولانی طول بکشد.
با گذشت روز ، درد با ساعات بیشتر افزایش می یابد.
وضعیت خوابیده به پشت درد را تسکین می دهد
با گذشت زمان ، واریکوسل بزرگتر و برجسته تر می شود. با این حال ، اگر متوجه درد یا تورم یا توده ای در کیسه بیضه شدید ، با پزشک خود تماس بگیرید.
وظیفه واریکوسل چیست؟
واریکوسل در ناباروری در 40 درصد از زوج هایی که عامل ناباروری در مردان هستند دخیل است. ناباروری عبارت است از ناتوانی زن و شوهر در بارداری پس از 12 ماه رابطه جنسی محافظت نشده.

اگر فردی برای درمان واریکوسل خود جراحی کرده است ، باید از خطرات آن نیز آگاه باشد. همچنین باید توجه داشت که یک درمان جایگزین به نام آمبولیزاسیون واریکوسل وجود دارد که کمترین میزان تهاجم را دارد.


آمبولیزاسیون واریکوسل شامل استفاده از اشعه ایکس برای تعیین و سپس انسداد جریان خون است که باعث ایجاد واریکوسل شده است. آمبولیزاسیون یک روش غیر جراحی است و به اندازه جراحی موثر است.

بنابراین ، قبل از تصمیم گیری ، ایده خوبی است که در مورد گزینه های درمانی خود تحقیق کنید و این گزینه ها را در نظر بگیرید ، با بهترین جراحی واریکوسل و خطرات احتمالی شروع کنید.

انواع جراحی واریکوسل
هنگام بررسی جراحی واریکوسل ، باید انواع مختلف جراحی را بشناسید.

واریکوسلکتومی باز
این درمان شامل ایجاد برشی در ناحیه کشاله ران یا کشاله ران است. جراح رگهای ایجاد کننده واریکوسل را پیدا کرده و آنها را می بندد.

واریکوسلکتومی لاپاراسکوپی
این روش شامل ایجاد چندین برش در شکم برای قرار دادن ابزار ، از جمله دوربین مخصوص است. رگهای ایجاد کننده واریکوسل با دوربین (آندوسکوپ) شناسایی شده و سپس بسته می شوند.

واریکوسلکتومی میکرو جراحی
این درمان از برش در جراحی باز استفاده می کند. با این حال ، این روش از میکروسکوپ برای یافتن و انسداد رگ ها استفاده می کند. این فرایند بیشتر از سایر فرآیندها طول می کشد.
بعد از جراحی واریکوسل کجا می توانم بچه دار شوم؟
بعد از واریکوسلکتومی ، پارامترهای اسپرم تقریباً در 70-66 درصد بیماران و باروری در 40-60 درصد بیماران افزایش می یابد. از آنجا که فرآیند تولید اسپرم (اسپرماتوژنز) 72 روز به طول می انجامد ، اولین علائم بهبود در تجزیه و تحلیل مایع منی معمولاً تا 3-4 ماه پس از عمل ظاهر می شود.
جراحی واریکوسل جریان خون خوب را در کیسه بیضه باز می گرداند و احتمال بارداری در مردان را افزایش می دهد. میزان تستوسترون و مایع منی را در بدن مردان افزایش می دهد. متخصص اورولوژی کیفیت و کمیت اسپرم را در افراد مبتلا به واریکوسل اندازه گیری می کند تا تاثیر جراحی واریکوسل بر روند بهبودی مشخص شود.
علت واریکوسل چیست؟
التهاب رگهای خونی در اثر کاهش جریان خون در وریدهای این ناحیه از بدن ایجاد می شود. واریکوسل بیشتر در کیسه بیضه چپ رخ می دهد. این وضعیت به دلیل تفاوت در نحوه جریان خون از این ناحیه از بدن به قلب است. واریکوسل یک طرفه چپ نیز شایع است. واریکوسل های بیضه دوطرفه کمتر شایع هستند.
عوارض جراحی واریکوسل و بیهوشی.
واریکوسلکتومی لاپاراسکوپی نیاز به بیهوشی عمومی دارد. علاوه بر این ، استفاده از دستگاه تنفس مصنوعی به دلیل بیهوشی عمومی ناشی از دارو ضروری است. احتمال سردرگمی و حالت تهوع بعد از عمل زیاد است.

واریکوسلکتومی میکروجراحی و باز می تواند باشد
واریکوسل در 90 درصد مواقع موفق عمل می کند. در این روش خطر ابتلا به هیدروسل پایین است زیرا جریان لنف مختل نمی شود. در این روش اساسا خطر بسته شدن شریان های بیضه ای وجود ندارد.

پس از ۱ یا ۲ روز فرد احساسی نزدیک به معمار داشته و ظرف ۷ تا ۱۰ روز قادر خواهید بود تا ورزش کند. پس از 1 تا 2 هفته فرد می تواند رابطه جنسی خود را از سر برد. قبل از قطعنامه در مورد یک روش درمانی ، بیمار باید همه گزینه ها را مد نظر قرار دهد.

در شکل که تمایل به گفت و گو درباره آمبولیزاسیون واریکوسل شما ، یک رادیولوژیست مداخله ای را پیدا کنید که در این فرایند تخصص دارد. برای مناسب بودن یا نبودن آمبولیزاسیون واریکوسل برای خود ، هدف و حقیقت پزشکی تان با آن رادیولوژیست مداخله ای بررسی کنید.
درمان واریکوسل با عمل میکروسرجری
اگر واریکوسل مشکلی ایجاد نکند به درمان نیازی نیست. در شکل درمان واریکوسل لازم است که واریکوسل ایجاد درد ، ناباروری و یا آتروفی بیضه کرده باشد.

در عمل ، وریدی که مشکل دارد از سیستم جریان خون بیضه خارج شده و جریان خون را به سایر عروق طبیعی بر می گردانند. با این وجود تأثیر جراحی بر ناباروری نامشخص است.

مواردی که باید واریکوسل را جراحی کرد عبارت از: آتروفی (کوچک شدن) سریع بیضه ، درد و یا نتیجه غیرعادی در بررسی بیماریهای منی. روش درمان قطعی واریکوسل تنها عمل می شود. این روش با بیهوشی عمومی یا موضوعات انجام می شود.
بعد از عمل واریکوسل چه باید کرد؟
بعد از عمل جراحی واریکوسل می بایست از بانداژ محافظ بیضه استفاده کرد. جهت استفاده از ورم بیضه ، می توان از کیسه یخ استفاده نمود.
بعد از عمل واریکوسل معمولاً پس از دو روز ، بیمار به شرایط طبیعی برگشته و می توانم فعالیت را شروع کنم. پس از دو هفته توان فعالیت های معمول را از سر گرفت.
درد ناشی از این عمل جراحی خفیف است. تا دو روز اول دستور پزشک دستور می توان برای درد از مسکنهای پیشنهادی استفاده نمود. تا یک هفته پس از عمل باید از نزدیکی خودداری نمود.
نزدیکی بعد از عمل واریکوسل
آیا واریکوسل باعث ناباروری می شود؟
عمل واریکوسل می تواند با بازیابی جریان خون در کیسه بیضه به افزایش باروری کمک کند ، که می تواند باعث افزایش اسپرم و تولید تستوسترون شود.

پزشکان شما آنالیز مایع من را انجام می دهید تا ببینید میزان باروری شما چقدر بهبود یافته است. واریکوسلکتومی می تواند به بهبود ۶۰-۸۰ درصدی نتایج آنالیز ماین من تبدیل شود. موارد حاملگی بعد از واریکوسلکتومی از 20 تا 60 درصد افزایش یافت.

عوارض عمل نکردن واریکوسل چیست؟
این مشکل می تواند بر روی باروری فرد تأثیرگذار باشد. در ۳۵ الی ۴۴ درصد آقایانی که مشکل ناباروری دارند واریکوسل مشاهده می شود و مشکل واریکوسل در ۴۵ تا ۸۱ درصد آقایانی که ناباروری ثانوی دارند رویت شده است.
ناباروری اولین احتمال مربوط به زوجی است که هنوز پس از یک سال نتوانسته اند برای اولین بار بچه دار شوند. ناباروری ثانویه مربوط به زوجینی است که حداقل یک بار در گذشته صاحب فرزند شد اما دیگر توان انجام این کار را داشت.
چگونه بفهمیم واریکوسل داریم؟
پزشک معالج شما ممکن است این مشکل را پس از یک آزمایش بدنی متوجه شوید. یک واریکوسل همیشه در زمانی که دراز کشیده اید خود را نشان نمی دهد و یا قابل لمس نیست. پزشک معالج به احتمال زیاد بیضه های شما را آزمایش می کنید که ایستاده باشید.

پزشک معالج ممکن است به انجام سونوگرافی کیسه بیضه ها نیاز داشته باشد باشد. این کار می تواند تا حد امکان بسته شود که اندازه گیری کرد و به پزشک شما می توانید تصاویر را دقیقاً و با میزان زیاد از وضعیتتان را به من بدهید.

پس از این که واریکوسل تشخیص داده شد ، پزشک شما آن را به یکی از درجه های کلینیکی واریکوسل نسبت داد. بر اساس اندازه برآمدگی و توده موجود در بیضه ها ، درجه یک ، دو و سه از مشکل واریکوسل وجود دارد. درجه اول کوچک ترین آن و درجه سوم بزرگترین آن است.

اندازه واریکوسل لزوما بر روی درمان کلی که پزشک انتخاب می کند تاثیری نگذارد چرا که ممکن است به درمان نیاز داشته باشید. درمان های پیش رو بسته به میزان ناراحتی شما و مشکلات ناباروری انتخاب می شوند.



:: برچسب‌ها: هیدروسل بعد از عمل واریکوسل ,
:: بازدید از این مطلب : 37
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 11 مهر 1400 | نظرات ()