نوشته شده توسط : سحر

سیفلیس

این زخم ها 10 تا 90 روز پس از تماس جنسی با فرد ظاهر می شوند و سرطان نامیده می شوند. این زخم ها سفت و بدون درد هستند و اندازه آن ها 5 تا 15 میلی متر با حاشیه واضح است. در بیشتر موارد، کشاله ران.

 

تبخال تناسلی (تبخال تناسلی)

در تبخال تناسلی، فرد مبتلا به تبخال، پس از تماس با یک فرد، زخم‌ها ظاهر می‌شود و برجستگی‌ها یا برجستگی‌های کوچکی روی زمینه قرمز ظاهر می‌شوند و پس از چند روز مردمک‌ها می‌ترکند و زخم‌ها ظاهر می‌شوند. و تا دو ماه به آرامی بهبود می یابند، اما می توانند برگردند.

 

زگیل ناحیه تناسلی

زگیل تناسلی مردانه در ناحیه تناسلی ایجاد می شود. بهترین درمان برای مردان و زگیل تناسلی استفاده از لیزر زگیل تناسلی است. در زنان، فرسایش دهانه رحم می تواند باعث ایجاد این نوع شود، اگر ارزش پانسمان سطحی اندام تناسلی را داشته باشد.

 

مولوکس

آنها نوزادان کوچکی در نظر گرفته می شوند که به مرور زمان بهبود می یابند.

 

شانس

زخم ها 3 تا 10 روز پس از رابطه جنسی با فرد ظاهر می شوند. زخم ها چرکی، عمیق و در معرض آلت تناسلی هستند. ابتدا آن برجستگی های کوچکی به نام پاپول و سپس آن هایی که تبدیل به اسکار می شوند. احتمال کمتری برای حل و فصل ختنه. در این بیماری نحوه و چگونگی تأثیر غدد لنفاوی قاشق نیز مشاهده می شود.

 

گرانولوم اینگویناله

این بیماری همچنین باعث ایجاد و بومی آفریقا، برزیل و برزیل و اغلب است. ضایعات 50 روز پس از تماس با فرد ظاهر می شوند. زخم ها بدون درد و به تدریج هستند. اسمش به کشاله ران کوبیده شد. زخم ها قرمز گوشتی هستند. درگیری دهان نیز ممکن است رخ دهد.

 

زهر لنفوگرانولوما

زخم ها 5 تا 21 روز پس از نزدیکی ظاهر می شوند، بدون درد هستند و از بین می روند. غدد لنفاوی قاشقی متورم و دردناک می شوند، در نهایت زبر می شوند و باعث ایجاد غدد لنفاوی در ناحیه کشاله ران می شوند. برای یادگیری آموزش

 

 سل

ممکن است نادر باشد، در ناحیه تناسلی با باسیل کوخ در ناحیه تناسلی (آلوده به خلط و بزاق) ایجاد می شود.

 

سایر قارچ ها و باکتری ها

می تواند توسط برخی قارچ ها و در ناحیه تناسلی ایجاد شود.

واریکوسل

واریکوسل شایع ترین مشکل آزمایش است. حدود 15 تا 20 درصد مردان را مبتلا می کند. ویژگی های بیضه شما باعث ایجاد واریکوسل می شود. خون بیضه بعد از بلوغ؛ بروز واریکوسل نیز در حال افزایش است. تشخیص واریکوسل دلیل می شود. اگر واریکوسل مکمل نادر علامت دار باشد. یا در آزمایشات احساس سنگینی نشان می دهد. یا کیسه بیضه در لمس مانند یک غده خواهد بود.

 

هیدروسل

زخم شدن مایع در بیضه باعث هیدروسل می شود. این نوع توده بیضه حداقل در 5 درصد نوزادان تازه متولد شده وجود دارد. از هرگونه خطر اضافی هیدروسل زودرس نوزاد خودداری کنید. هیدروسل ممکن است جزئی باشد. همچنین باعث ظاهر شدن بیضه ها می شود.

این موارد از بیماری های التهابی می توانند در دوره های زمانی کوتاهی ایجاد شوند. این عوارض جانبی را درمان می کند:

 

آبسه لوله های فالوپ و تخمدان ها

درد مزمن لگن

عقیمی

چسبندگی های ایجاد شده پس از بافت های ملتهب با خطر آماده سازی خارج از رحم مطابق با طبیعت

افراد مبتلا به بیماری التهابی لگن مبتلا به هپاتیت یا سندرم فیتزجرالد هستند. این باعث ابدیت سیر می شود و باعث درد در سمت راست بالای شکم می شود.

 

Gleasonü برای استفاده عمومی است. کسانی که التهاب لگن دارند ممکن است در لاپاراسکوپی چسبندگی های کوچک و نازکی داشته باشند. این چسبندگی ها به صورت مزمن ایجاد می شوند.

 

◼ انتقال جنین از مادر

انتقال سرماخوردگی پس از تولد به عنوان سن چرکی ملتحمه در کودک رخ می دهد. در گنوکوک ها، پارگی زودرس غشاهای جنینی (PROM)، لامینا پروپریا و کیسه آمنیوتیک همراه با زایمان زودرس، زایمان زودرس و سقط جنین است.

 

عبور از مادر به جنین

 کودکان، اغلب، نوزادان گنوکوکی تخت را نادیده می گیرند. عفونت می تواند باعث چرکی ملتحمه و پلک شود. موارد قرنیه قابل درمان، قابل مشاهده و نابینایی ممکن است به عنوان سایر موارد چشمی ذکر شود.

تبخال تناسلی در مردان

تبخال تناسلی در مردان

دو نفر مبتلا به تبخال تناسلی هیچ علامتی ندارند. در تبخال تناسلی خفیف در مردان، با پوست شما در کتابخانه. هرپس سیمپلکس 2 مادام العمر است و نمی تواند دوام بیاورد.

 

خوشبختانه با مسیر ضد ویروسی قابل کنترل است. پزشکان می توانند تبخال را آزمایش کنند و غذاهای ضد ویروسی مصرف کنند.

 

در محصولات پارچه ای ضد تبخال تناسلی:

 

محافظت از بدن

سردرد

سوخته

تجزیه و تحلیل آتش و چسبندگی

باد کرده

ه را دستکاری کنید تا ناحیه درمان بهبود می یابد.

 

در صورت تشخیص اشتباه زگیل تناسلی، عدم درمان یا لمس ناحیه آلوده، ممکن است ویروس گسترش یابد و به آسیب چشم، اگزما هرپتیکوم، انسفالیت یا مننژیت شود. زمان بین ظاهر شدن می تواند ماه ها تا سال ها و ناشی از ضربه، بیماری و مقاربت باشد.

 

 

درمان خارش بیضه

اگر مشکل خارش بیضه های شما با تغییر در بهداشت و سبک زندگی، نمی شود، باید به پزشک مراجعه کنید. هرچه زودتر شما برای درمان اقدام کنید، زودتر نتیجه بگیرید.

برای رفع خشکی استفاده کنید.

عوامل آلرژی زای خود را پیدا می کنند و از آن ها پرهیز کرده و از داروها و کرم های ضد آلرژی استفاده می کنند.

کرم ها و لوسیون های ضد قارچ و آنتی بیو، می تواند باعث بیماری های کوچک قارچی و باکتریایی شود.

شامپوها و لوسیون های خاص برای درمان شپش عانه استفاده می شود.

درمان های دارویی خوراک، برای درمان های ویروسی، باکتریایی و قارچی، توسط پزشک می شود.

پزشک شما، نسخه ای مناسب با بیماری مقاربتی شما، تجویز می کند.

از نیتروژن مایع، برای منجمد کردن زیگیل، استفاده می شود.

 

برای درمان خارش بیضه به چه دکتری مراجعه کنیم؟

شاید خارش بیضه، در ابتدا نگران کننده به نظر نرسد. در مواردی، فرد ممکن است در همان اول، علت خارش را دانسته، و نیاز به درمان دارویی نداشته باشد.

 

زمانی که یا خارش شما ادامه دار شدید، شما برای تشخیص علت، و درمان درست، به پزشک متخصص مجاری درد و ناحیه تنالی و ناجعه تنالی و ناجعه تنید. همچنین، پزشک باید، هر گونه مشکلی را که تغییر شکل داده، یا کرده است را معاینه کند. هر کس که مشکوک به داشتن شپش آنه است، باید برای درمان، به پزشک مراجعه کند



:: برچسب‌ها: بیماریهای پوستی بیضه ,
:: بازدید از این مطلب : 25
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 30 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سحر

تصمیم گرفتم وازکتومی کنم.

1- شدت واریس و سن و وضعیت باروری بیمار (متأهل و بدون فرزند).

2- در صورتی که بیمار دارای واریس درجه 2 یا 3 باشد و برای ناباروری اندیکاسیون داشته باشد باید واریسکتومی انجام شود.

3- اگر وریدهای واریسی با اختلال تست اسپرم همراه باشد، مجدداً به جراحی نیاز است (حداقل دو تا سه آزمایش اسپرم همانطور که توضیح داده شد قبل از تصمیم گیری).

 

در برخی موارد، اگر در دوران نوجوانی رگهای واریسی قابل لمس یا محسوس (درجه سوم یا دوم) دارید و قصد بچه دار شدن ندارید، بهتر است از اثرات منفی بر باروری خودداری کنید. اگرچه بحث های زیادی در مورد جراحی برای واریس بسیار خفیف یا بدون علامت وجود دارد، اما جراحی و پیگیری به تنهایی توصیه نمی شود.

 

درمان واریس

همانطور که گفتید، درمان دارویی برای واریس وجود ندارد، فقط جراحی است. می توان آن را با برش جراحی از طریق پوست یا آمبولیزاسیون (ارسال لخته خون) درمان کرد.

 

1) ساده ترین روش جراحی واریس، استفاده از میکروسکوپ برای ایجاد یک برش کوچک در قسمت تحتانی شکم نزدیک قسمت خارجی ریشه آلت تناسلی و در بالای بیضه برای انجام عمل جراحی کشاله ران با میکروسکوپ است. . از مزایای این روش حفظ خون، عروق لنفاوی و اعصاب و میزان عود کم (حدود 1-2%) است.

 

2) جراحی اینگوینال تقریباً مشابه روش اول است اما بدون میکروسکوپ عوارض بیشتری دارد (9-16 درصد عود و 3-39 درصد هیدروسفالی).

 

3) جراحی خلف صفاقی با برش بالاتر نسبت به روش های معمولی انجام می شود. عود در 11-15٪ و آبله مرغان در 7٪ رخ می دهد.

 

4) جراحی لاپاراسکوپی با ایجاد سه سوراخ در شکم و ارسال گاز به شکم انجام می شود تا فضای کافی برای زایمان ایجاد شود. البته این روش به ندرت به عروق خونی بزرگ مانند روده یا مثانه نیاز دارد. احتمال آسیب وجود دارد. ادم بین 5 تا 8 درصد، عود کمتر از 2 درصد و آسیب شریانی ممکن است.

 

5) روشی برای آمبولیزاسیون از راه پوست که در آن ترومبوس یا کویل بیمار یا سایر مواد مصنوعی یا مصنوعی به صورت موضعی از طریق ورید فمورال به رگ خونی منتقل می شود. این روش به یک رادیولوژیست حرفه ای و تجهیزات پیشرفته نیاز دارد. میزان عود 4-11٪ است. این روش در صورت عود رگهای واریسی بیش از یک بار توصیه می شود.

تشخیص واریس

واریس معمولاً با معاینه بالینی تشخیص داده می شود. معاینه باید در یک اتاق گرم انجام شود. معاینه توسط بیمار در شرایط عادی و طی مانورهای اجباری انجام می شود. اندازه و قوام بیضه ها نیز باید در طول معاینه ارزیابی شود.

 

برای تعیین اندازه بیضه از روش های مختلفی مانند خط کش یا سونوگرافی استفاده می شود. دقیق ترین روش اندازه گیری استفاده از سونوگرافی است. یکی دیگر از مزایای سونوگرافی تشخیص توده های احتمالی بیضه است و می تواند حتی واریس های نادر داخل بیضه ای را در کمتر از 2 درصد بیماران به دقت تشخیص دهد.

 

تا حد امکان باید از آزمایش اسپرم خودداری کرد زیرا نشانگر خوبی برای عملکرد بیضه در بزرگسالان است، اما توجه به این نکته ضروری است که این آزمایش در نوجوانان و نوجوانان یعنی بین سنین 12 تا 18 سال انجام می شود. برای ملاحظات اخلاقی در مورد محدودیت ها. همچنین، پارامترهای اسپرم در این سن ممکن است با بزرگسالان به دلیل عدم رشد کامل جنسی در این سن متفاوت باشد.

 

به همین دلیل، اکثر پزشکان آزمایش اسپرم را در افراد در این سن انجام نمی دهند. آزمایش‌های دیگر شامل اندازه‌گیری FSH است، اما این آزمایش‌ها در حال حاضر به عنوان استاندارد برای درمان جراحی وریدهای واریسی استفاده نمی‌شوند، زیرا به طور قابل توجهی با پارامترهای غیرطبیعی اسپرم یا باروری مرتبط نیستند.

 

سونوگرافی داپلر رنگی می تواند موارد خفیف را که در معاینه بیمار قابل تشخیص نیست، تشخیص دهد. به این نوع واریس، واریس بدون علامت گفته می شود. اهمیت بالینی این تشخیص بسیار بحث برانگیز است، زیرا 60٪ از بیماران بستری در کلینیک های ناباروری و حدود 40٪ از مردان در سنین باروری دارای واریس بدون علامت هستند.

 

 

برداشتن وریدهای واریسی

برداشتن وریدهای واریسی یک عمل جراحی سرپایی است که در بیمارستان انجام می شود. در طی این فرآیند، وریدهای واریسی و اورولوژیست ها مانع از رسیدن رگ های خونی غیرطبیعی به بیضه ها از طریق شکم می شوند. به این ترتیب خون وریدهای غیرطبیعی به وریدهای سالم منتقل می شود. در مورد نحوه آماده شدن برای این جراحی و عواقب آن با پزشک خود صحبت کنید.

یه باشه.

 

تشخیص واریکوسل

جهت تشخیص واریکوسل، پزشک به معاینه علمی و یافتن هر گونه توده در بیضه ها می پردازد. در صورتی که توده بزرگ باشد، به راحتی در معاینه احساس خواهد شد.

 

در صورتی که اندازه کوچک باشد، پزشک از بیمار می خواهد بایستد و نفسی بکشد. این کار باعث می شود هر گونه بزرگ شدن غیر طبیعی در رگ های خونی به خوبی مشخص شود.

 

درجه بندی واریکوسل

سطح 1: وریدها در چنین شرایطی در حالت فشار قابل لمس هستند.

 

سطح 2: در این شرایط در حالت ایستاده قابل لمس هستند.

 

سطح 3: در این وضعیت ورید ها در حالت ایستاده قابل مشاهده هستند.

 

در صورتی که پزشک با معاینات بالینی به نتیجه ای نرسد، از تست های تشخیصی کمک گرفته خواهد شد. تست اولتراسوند، از جمله تست هایی است که به تشخیص علت بروز واریکوسل کمک می کند. -

 

- این گونه‌ها زمانی انجام می‌شوند که پزشک مشکوک به عملکرد بیضه‌ها باشد.

 

درمان واریکوسل

معمولا نیازی به درمان واریکوسل نیست و مشکلی برای باروری ایجاد نخواهد کرد. مگر این که:

 

بیمار از درد و ناراحتی شکایت کند.

تعداد اسپرم ها کم شود.

ناباروری بعد از گذشت دو سال درمان نشده باشد.

در چنین شرایطی، جراحی راه درمان می باشد.



:: برچسب‌ها: بیماری واریکوسل ,
:: بازدید از این مطلب : 53
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 30 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سحر

اندازه طبیعی بیضه ها چقدر باید باشد؟

بیضه ها به دو دلیل بخش مهمی از آناتومی مرد هستند. بیضه ها اسپرم مورد نیاز برای بارداری را تولید می کنند. از سوی دیگر، آنها نیاز به تولید تستوسترون دارند، هورمون اصلی مردانه که مسئول بسیاری از ویژگی های مردانه است. بسیاری از مردان بیضه های بزرگ را نشانه مردانگی و قدرت بدنی زیاد می دانند. در واقع، بسیاری از مردان گزارش می دهند که وقتی بیضه هایشان بزرگتر از حد متوسط ​​باشد، اعتماد به نفس بیشتری پیدا می کنند. به همین دلیل، برخی از مردان برای داشتن بیضه های بزرگتر تلاش می کنند.

 

اندازه طبیعی بیضه به اندازه عروق سالم برای ارزیابی عملکرد ارزشمند نیست. اگر بیضه ها کوچکتر از حد متوسط ​​باشند، اما به اندازه کافی اسپرم سالم تولید کنند و اسپرم از طریق یک سیستم مجرای سالم به آلت تناسلی برود، مشکلی برای بارداری وجود ندارد. اندازه بیضه زمانی مهم می شود که غدد جنسی بزرگ نشوند یا انقباضات پاتولوژیک ایجاد شود.

 

یکی دیگر از جنبه های مهم اندازه طبیعی بیضه زیبایی آن است. برخی از مردان بیضه های کوچکتر از حد متوسط ​​دارند و از ظاهر بیضه خود چندان راضی نیستند. برخی دیگر آلت تناسلی بزرگتری دارند که باعث می شود بیضه هایشان کوچکتر از حد معمول به نظر برسد.

آیا اندازه بیضه بر روی تستوسترون و باروری تاثیر می گذارد؟

بیضه شما دو وظیفه اصلی دارد:

 

• تولید اسپرم برای تولید مثل

 

• ترشح هورمون مردانه تستوسترون که برای رشد خصوصیات فیزیکی و میل جنسی مردانه مهم است.

 

از آنجایی که اسپرم در بیضه ها ساخته می شود، اگر بیضه کوچک تری دارید، ممکن است اسپرم کمتر از حد متوسط ​​تولید کنید. حدود 80 درصد حجم بیضه از لوله های اسپرم ساز تشکیل شده است که ساختارهایی مانند لوله هایی هستند که اسپرم را تشکیل می دهند.

 

 

 

در یک مطالعه، محققان دریافتند که اندازه کوچکتر بیضه با کاهش تراکم اسپرم مرتبط است.

 

اما شما می توانید بیضه های کمتر از حد متوسط ​​داشته باشید و به اندازه بیضه های بزرگتر بارور باشید.

 

اگر می خواهید بچه دار شوید و شما و همسرتان موفق نبوده اید، باید به متخصص باروری مراجعه کنید. سطح تستوسترون و تعداد اسپرم اندازه گیری می شود تا مشخص شود که آیا آنها با مشکلات باروری مرتبط هستند یا خیر.

 

 

 

اندازه بیضه و سلامت قلب

داشتن بیضه های کوچک می تواند برای سلامت قلب شما مفید باشد.

 

یافته‌های یک مطالعه بر روی یک فرد مبتلا به اختلال نعوظ نشان می‌دهد که مردانی که بیضه‌های بزرگ‌تری دارند ممکن است در معرض خطر بیماری‌های قلبی عروقی بیشتر از مردانی با بیضه‌های کوچک‌تر باشند.

 

دلیل این ارتباط نامشخص است و محققان خاطرنشان می کنند که از آنجایی که این مطالعه در مردان مبتلا به اختلال نعوظ انجام شده است، نتایج ممکن است برای همه مردان صدق نکند.

 

 

 

سطوح پایین تستوسترون با افزایش خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی مرتبط است. با این حال، تستوسترون درمانی ممکن است خطر مشکلات قلبی را افزایش دهد.

 

مطالعات شواهد متناقضی در این مورد ارائه کرده اند. بنابراین اگر سطح تستوسترون پایینی دارید، با پزشک خود در مورد تستوسترون درمانی صحبت کنید و مطمئن شوید که آخرین تحقیقات در مورد خطرات و فواید این درمان را در میان بگذارید.

اندازه بیضه نوجوان

یک مطالعه مقطعی بر روی 1000 پسر بچه 8 تا 16 ساله در سن مدرسه برای تعیین حجم طبیعی بیضه انجام شد. میانگین حجم بیضه برای 8 سال 1.4 میلی لیتر بود که این افزایش با 0.5 میلی لیتر در سال همراه بود و در 11 سالگی به 2.9 میلی لیتر رسید.

 

بزرگ شدن بیضه (افزایش 1.6 میلی لیتر) بین 11 تا 12 سالگی مشاهده شد. این جهش رشد با سرعتی در حدود 2.5 میلی لیتر تا 4.0 میلی لیتر در سال ادامه می یابد که منجر به متوسط ​​حجم بیضه 16.6 میلی لیتر در سن 16 سالگی می شود. اندازه تقریبی بیضه در نوجوانان به شرح زیر است:

 

- نوجوانان 14 تا 16 سال: قطر بیضه: 1 مثبت و منفی 4.1 سانتی متر

 

- نوجوانان 16 تا 18 سال: قطر بیضه: 0.5 مثبت یا منفی 5 سانتی متر

 

- نوجوانان 18 تا 20 سال: قطر بیضه: 0.3 مثبت یا منفی 5 سانتی متر

 

اندازه طبیعی بیضه ها بعد از ازدواج

 

اندازه بیضه ها ارتباط مستقیمی با ظاهر بدن ندارد و همچنین اندازه آنها قبل و بعد از ازدواج تفاوت زیادی نخواهد داشت. همچنین برخی از افراد با اندام های کوچک ممکن است بیضه های بزرگی داشته باشند و بالعکس.

 

بنابراین می تواند متغیر باشد. اندازه بیضه ها نیز ارتباط مستقیمی با سن ندارد و نمی توان انتظار داشت که مثلاً هر سال چند میلی متر افزایش یابد.

 

نقش بیضه بزرگ در سمت راست.

شما بزرگترین بیضه سمت راست هستید.

درمان اندازه ای بیضه ها ناشی از اورکیت

اگر یک بیمای مقاربتی باعث ایجاد اورکیت شود، پزشک معمولی برای مبارزه با داروهایی تجویز خواهد کرد. داروهای متداول شامل سفتریاکسون (روسفین) یا آزیترومایسین (زیتروماکس) م.ی مسکن ها و استفاده از یخ ممکن است ناراحتی را کاهش دهد.

 

درمان اندازه ای بیضه ها ناشی از تورشن بیضه ای

 تورشن بیضه نیازمند درمان خیلی سریع می باشد. ممکن است پزشک متخصص انجام روند پیچگی را باز کند که به آن روند باز کردن دستی تورشن می گویند; . مشکل در درمان این مشکل، شانس این که نیاز باشد بیضه ی پیچه از بدن خارج شود را افزایش دهد.

 

درمان اندازه بیضه ها ناشی از سرطان بیضه

 خارج از رادیوتراپی، شیمی درمانی، یا ترکیبی از آن ممکن است باعث کاهش یا تخریب سلول های سرطانی شود. اگر سرطان به جاهای دیگر گسترش یابد، یا سرچشمه ی آن در اندام های بدن باشد، ممکن است درمان های اضافی تر و جراحی لازم باشد.

آیا اندازه بیضه مهم است؟

تولید سالم تستوسترون و اسپرم نیازمند محدوده وسیعی از حجم بیضه است.

 

برخی از مطالعات نشان داده اند که سطح تستوسترون بالاتر در میان برخی از پستانداران با بیضه های بزرگتر ارتباط دارد. بیضه های کوچکتر با کاهش تولید اسپرم در ارتباط هستند.

 

در صورت ابتلا به بیماری مانند سندری کلاین فلتر که از داشتن یک کروموزوم x اضافی است سطح تستوسترون می تواند نگران باشد.

 

علائم این بیماری شامل بیضه های کوچکتر یا بیضه های نزول نشده و برخی از خصوصیات زنانه کاهش بدن و صورت و رشد بافت سینه است.

 

سندرم کلاین فلتر معمولا به پایین بودن سطح تستوسترون و کاهش فعالیت اسپرم است. این موضوع می تواند به ناباروری شود.

 

هیپوگنادیسم اصطلاح بالینی تستوسترون پایین غیرطبیعی بوده است و علائم آن احتمالاً شامل موارد زیر است:

 

بیضه های کوچکتر از حد متوسط

رشد بافت سینه

کمتر بودن مردان بدن و صورت نسبت به همسال

علائم دیگر مشابه علائم سندرم کلاین فلتر

هیپوگناد یسم گاهی نیز در دوران بلوغ ظاهر می شود اما با روش های جایگزینی تستوسترون قابل درمان است.

 

یک مطالعه در سال 2013 نشان داد که بیضه های کمی کوچکتر در میان مردان با میزان مراقب پدران ارتباط داشته اند و میزان تستوسترون و اندازه بیضه نیز به میزان مراقبت والدین مربوط می شود.

 

اگر متوجه تورم بیضه شدید به پزشک اطلاع دهید. رشد بیضه ها در بزرگسالی نشان می دهد قدرت مردانه نیست. بلکه می تواند سرطان بیضه یا یک مشکل پزشکی دیگر باشد.



:: برچسب‌ها: اندازه طبیعی بیضه ,
:: بازدید از این مطلب : 23
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 30 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سحر

کیسه بیضه چیست؟

کیسه بیضه کیسه ای است که شامل بیضه ها می شود. این کیسه وظیفه حفظ دمای مناسب بیضه ها را از طریق ماهیچه های دیواره خود بر عهده دارد تا بیضه ها در دمای مطلوب بهترین عملکرد خود یعنی تولید تستوسترون و تولید اسپرم را انجام دهند. با افزایش دما، ماهیچه های بیضه شل و منقبض می شوند، بیضه ها گشاد می شوند و از بدن دور می شوند و در هوای سرد و استرس، ماهیچه های بیضه منقبض و منقبض می شوند تا بیضه ها به بدن نزدیک شوند. این کار دمای بیضه ها را تنظیم می کند.

 

عوامل خطر سرطان بیضه

1) شواهدی وجود دارد که نشان می دهد خطر ابتلا به سرطان بیضه به طور کلی در مردان بدون انسداد بیضه بیشتر است. این بدان معنی است که بیضه ها در دوران بارداری و دوران کودکی از شکم به کیسه بیضه مهاجرت نمی کنند. بنابراین جراحی برای رفع این مشکل تا یک سالگی توصیه می شود.

 

مردانی که دارای بیضه های غیر نزولی (بیضه های مخفی) هستند، چهار تا شش برابر بیشتر در معرض ابتلا به سرطان بیضه هستند، اما خطر نسبی (RR) برای افرادی که جراحی بیضه انجام داده اند و قبلاً به بلوغ منجر شده اند بیشتر است. این 2 به 3 است. اگرچه شواهدی از افزایش خطر سرطان بیضه پس از سکته مغزی وجود دارد، یک متاآنالیز نشان داد که خطر ابتلا به سرطان بیضه در طرف مقابل نسبت به سمتی که معمولاً در حال افتادن است کمی افزایش می یابد.

 

2) پیشینه نژادی/قومی یک مرد ممکن است عامل خطر دیگری باشد. علت تفاوت در بروز سرطان بیضه در گروه های مختلف نژادی و قومیتی ناشناخته است و نیاز به بررسی دارد.

 

سایر عوامل خطر سرطان بیضه عبارتند از:

 

3) سابقه خانوادگی

 

4) سایر سرطان های بیضه

 

چگونه متوجه می شوید که بیضه هایتان سالم هستند؟

معاینه بیضه خود یک روش ساده است و می تواند به سرعت بخشی از برنامه روزانه شود. همچنین می توانید از شریک زندگی خود بخواهید که این کار را برای شما انجام دهد.

 

هر بیضه را جداگانه بررسی کنید.

 

بهتر است برای دید بهتر می توانید آن را جلوی آینه انجام دهید، اما لازم نیست.

 

با هر دو دست، انگشت شست خود را جلوی بیضه و انگشتان اشاره و وسط را در زیر و پشت بیضه قرار دهید. سپس انگشتان خود را به آرامی روی کیسه بیضه بکشید و بیضه ها را لمس کنید. سعی کنید بیضه های خود را مالش ندهید.

 

تمام سطح بیضه را لمس کرده و بررسی کنید. سطح بیضه ها باید صاف، بدون توده و بدون درد یا حساسیت باشد.

 

دو طرف بیضه را در نزدیکی اپیدیدیم لمس کنید. اپیدیدیم یک لوله کاما شکل است که اسپرم را ذخیره و حمل می کند و به صورت عمودی در سطح پشتی و کمی بالای بیضه ها قرار می گیرد. تورم و "توده" اپیدیدیم را با توده بیضه غیر طبیعی اشتباه نگیرید. توده های سرطانی معمولاً در جلوی بیضه ها یافت می شوند. اگر مطمئن نیستید که توده ای که متحمل شده اید اپیدیدیم است یا توده بیضه، توصیه می کنیم توسط متخصص اورولوژی معاینه شوید.

 

خودآزمایی بیضه باید ماهی یک بار پس از حمام و دوش آب گرم انجام شود.

بیماری هایی که باعث شل شدن بیضه ها می شوند؟

واریکوسل

یکی از دلایل افتادگی بیضه واریکوسل است. واریکوسل در اثر تورم ورید یا سیاهرگ دیگر نزدیک بیضه ایجاد می شود. این تورم باعث جریان خون به بیضه ها و افزایش دمای آن ها می شود. در این حالت، بدن با پایین آمدن بیضه ها برای کاهش دما، یک رفلکس دفاعی ایجاد می کند. تصویر بیضه های سالم و ناسالم ناشی از واریکوسل را مشاهده می کنید.

 

اگر افتادگی بیضه انجام فعالیت های روزانه را با مشکل مواجه کند، متخصص اورولوژی بسته به شدت آسیب یا نیاز به جراحی یکی از روش های درمانی غیرجراحی را انتخاب می کند. برای مشکلات دستگاه تناسلی و بیضه ها می توانید به صورت شبانه روزی به متخصص اورولوژی مراجعه کنید.

 

علائم شل شدن بیضه در کودک چیست؟

در مورد دلایل افتادگی بیضه در افراد مسن و دلایل کاهش خاصیت ارتجاعی پوست صحبت کردیم. اما ممکن است از خود بپرسید که چه چیزی باعث شل شدن بیضه در نوجوانان یا نوزادان می شود؟ برخی از مادران احساس آرامش در بیضه ها می کنند که در عرض چند دقیقه با تعویض پوشک به پایان می رسد. باید گفت که دلیل شل شدن بیضه نوزاد نگران کننده نیست و به دلیل گرمای تولید شده توسط محیط در پوشک است.

ماننداگر می خواهید یک صفحه وب ایجاد کنید، می توانید با کلیک بر روی نماد مرورگر وب، یک صفحه وب ایجاد کنید.

 

15 سال قبل، سرطان بیضه چندین کشنده بوده و بسیار سریع به سایر اندام های بدن منتشر می شود، در حالی که به علت پیشرفت در اکثر مواقع کاملاً قابل درمان است، به خصوص اگر سریعا تشخیص داده شود.

 

ضحی طیرتبیعی:

اگر می خواهید از شر بهم ریختگی خلاص شوید، ممکن است لازم باشد تلاش کنید تا از شر درهم ریختگی های مورد نیاز خود خلاص شوید. این رایانه ای است که برای ایجاد داده استفاده شده است. خواندن محتویات این فایل یا فایل مورد نظر شما در این فایل امکان پذیر نیست.

 

این قطعه ای است که به فایل اضافه شده است، از جمله عکس فوری، یا اگر به دنبال یک قطعه هستید. پیکربندی داده ها برای استفاده توسط هیچ یک از کاربران در پایگاه داده ممکن نیست. نام قضیه است.در مورد این نوع و تعداد موارد.

 

 

لطفاً حتماً در دسترس بودن را بررسی کنید

این مقاله یا بخش به منابع یا مراجعی نیاز دارد که در نشریات معتبر و شخص ثالث ظاهر شوند. در برخی موارد، باید سعی کنید مکان مناسبی را برای انجام این کار پیدا کنید.

 

اگر با آن مشکل دارید، باید سعی کنید راهی برای خلاص شدن از شر آن نیز بیابید. در مورد میانبر، اگر می‌خواهید توسط مؤسسه‌فروش استفاده شود، باید بتوانید آن را جستجو کنید.

 

موارد لازم به ذکر است در برخی موارد تورم و جمع‌آوری مایع میان بافتی در بیضه درست ممکن است نشان‌دهنده بیماری بوده و توصیه شود که به پزشک اورولوژی مراجعه شود.

اگر می‌خواهید از شر بهم ریختگی‌های مورد نیاز خود خلاص شوید، این آشفتگی است که از صفحه نمایش پایین می‌آید، و این آشفتگی است که پایین می‌آید. اگر می خواهید از شر آن خلاص شوید، باید سعی کنید از شر آن خلاص شوید و باید سعی کنید از شر آن خلاص شوید.

یکی از تفاوت های عمده عملکرد بیضه چپ و راست این است که بیضه اصلی عامل ایجاد تغییرات ظاهری و مردانه است و بیضه مستقیم نقش مستقیم در باروری و تولید مثل دارد.



:: برچسب‌ها: عکس بیضه سالم و ناسالم ,
:: بازدید از این مطلب : 33
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 30 دی 1400 | نظرات ()