نوشته شده توسط : سحر

وقتی عملیات کامل شد

مناسب ترین سن برای جراحی بین 12 تا 18 ماهگی است. جراحی که در سنین پایین‌تر انجام می‌شود معمولا آسیب کمتری به نوزاد وارد می‌کند. اما این عمل در هر سنی و حتی در بزرگسالی قابل انجام است. نوزادان قبل از عمل نیازی به ختنه ندارند، زیرا برای پیوند به پوست آلت تناسلی بیشتری نیاز است.

 

عوارض جراحی هیپوسپادیاس:

در بیشتر موارد نتیجه جراحی آلت تناسلی طبیعی یا تقریبا طبیعی است و معمولاً در بزرگسالی مشکلی ندارند. با این حال، در برخی موارد، سوراخ (فیستول) یا زخم می تواند در قسمت پایین آلت تناسلی، جایی که یک مجرای ادرار جدید تشکیل شده است، ایجاد شود. این می تواند منجر به نشت ادرار شود و نیاز به جراحی اضافی داشته باشد.

 

 

 

تاثیر هیپوسپادیاس در ازدواج افراد چیست؟

این مشکل برای زوج هایی که تصمیم به بچه دار شدن دارند می تواند کمی خجالت آور باشد. شاید برای شما جالب باشد که رابطه هیپوسپادیاس و بارداری را بدانید. پاسخ این است که هیپوسپادیاس ورود اسپرم به واژن را در زمانی که شریک زندگی نزدیک است دشوار می کند. البته خجالت آور نیست که بگوییم این عارضه می تواند منجر به مشکلات باروری شود، اما مانعی در بارداری نخواهد بود و امروزه با استفاده از روش های مختلف درمان ناباروری مردان می توان این مشکل را حل کرد.

تشخیص هیپوسپادیاس

در شرایط عادی، دهانه آلت تناسلی باید در نوک باشد. اما در افراد مبتلا به هیپوسپادیاس، دهانه آلت تناسلی در نوک آن نیست و این باز شدن در جایی در طول آلت تناسلی وجود دارد.

 

در اکثر بیماران هیپوسپادیاس، این سوراخ نزدیک نوک آلت تناسلی (دور از مرکز) قرار دارد. با این حال، ممکن است دهانه آلت تناسلی در جایی بین ساقه آلت تناسلی و پایه آلت تناسلی یا حتی در کیسه بیضه (نزدیک مرکز) باشد. واضح است که اکثر پسران مبتلا به این بیماری دچار هیپوسپادیاس گسترده می شوند.

 

15٪ از بیماران مبتلا به هیپوسپادیاس آلت تناسلی اندکی پایین دارند. هنگامی که این اتفاق می افتد، فرد به ذات الریه یا بیماری دیگری به نام انحنای آلت تناسلی نیز مبتلا می شود. اگر یک سوراخ کانال در پایین تنه آلت تناسلی تشکیل شده باشد. نیمی از افراد با این ویژگی ها دچار انحنای آلت تناسلی می شوند.

 

هیپوسپادیاس معمولا در بدو تولد تشخیص داده می شود. با این بیماری، نه تنها آلت تناسلی در جای مناسب باز می شود، بلکه قسمت پایینی پوست ختنه گاه اغلب به طور کامل رشد نمی کند.

 

این سر عقب را طوری قرار می دهد که آلت تناسلی در معرض دید قرار گیرد. این وضعیت پوست ختنه گاه گاهی جلب توجه می کند. مطمئناً، برخی از نوزادان سوراخ آلت تناسلی خود را در محل مناسب دارند، اما پوست ختنه گاه غیر طبیعی به نظر می رسد. پوست ختنه گاه پسران دیگر یک سوراخ غیر طبیعی در دم پنهان می کند.

چگونه بفهمم که هیپوسپادیاس دارم؟

 

هیپوسپادیاس معمولا در بدو تولد تشخیص داده می شود. نه تنها آلت تناسلی در جای نامناسبی باز می شود، بلکه قسمت پایینی پوست ختنه گاه نیز اغلب به طور کامل رشد نمی کند. "دم عقب" برای بیرون آمدن آلت تناسلی وارد می شود. در این صورت گاهی پوست ختنه گاه جلب توجه می کند. مطمئناً، بخشی از دهانه واژن نوزاد در جای مناسب قرار دارد، اما ختنه غیرعادی به نظر می رسد.

 

 

 

سایر ختنه های جنین، دهانه غیر طبیعی واژن را می بندد. 100 پسر مبتلا به هیپوسپادیاس؛ هشت تا از بیضه ها به طور کامل از طریق پوست بیضه ها نفوذ نکردند.

 

هیپوسپادیاس و انواع آن

 

 

 

 

 

در واقع، هیپوسپادیاس می تواند خفیف، متوسط ​​یا شدید باشد.

 

 

 

در موارد خفیف، مجرای ادرار آخرین قسمت واژن است، هیچ چین و انحنای در واژن بیمار وجود ندارد.

 

در وسط، مجرای ادرار در وسط واژن قرار دارد و بیمار دارای انحنای خفیف یا متوسط ​​آلت تناسلی است.

 

در موارد شدید، مجرای ادرار به بیضه ها نزدیک است و بیمار دارای انحنای آلت تناسلی است.

 

مطالعات نشان داده است که 15 درصد از افراد مبتلا به این بیماری، به ویژه 50 درصد افرادی که مثانه زیر بالای آلت تناسلی دارند، آلت تناسلی نیز دارند. برخی از افراد ممکن است هنگام ادرار کردن، ادرار غیر طبیعی را تجربه کنند.

هیپوسپادیاس یا سوراخ نابجا آلت تناسلی در قسمت پایین مجرای ادرار قرار دارد و در حدود یک درصد از تولدهای پسر اتفاق می افتد.

در کشور ما این بیماری هیپوسپادیاس را به نام های مختلفی خوانده اند، از جمله: ب- ختنه الهی، ختنه نبوی، ختنه ولادت و نام های دیگر.

تشخیص این عارضه به شدت آن در بدو تولد یا هنگام ختنه بستگی دارد.

در موارد شدید، قسمت تحتانی پوست ختنه گاه در بدو تولد وجود ندارد و مجرای ادرار در چندین مکان زیر آلت تناسلی ظاهر می شود.

در موارد خفیف پوست ختنه گاه سالم و

ی نزدیک به سر آلت قرار دارد.

 

هیپوسپادیاس مینی

10 درصد موارد هیپوسپادیاس را تشکیل می دهد و در این نوع، دراخد بیماری در بخش میانی آلت قرار دارد و واحد با انحنای آلت همراه است.

 

هیپوسپادیاس خلفی

۲۰ درصد باقی مانده را تشکیل می دهد و شدیدترین نوع هیپوسپادیا،سب. در این نوع، سوراخ آلود در قاعده یا در ناحیه کیسه ی بیضه و یا نشیمنگاه قرار می گیرد. انحنای آلت در این نوع شدیدتر می باشد.

کلمه هیپوسپادیاس (Hypospadiasis) منشأ یونانی داشته و از دو کلمه Hypo به معنای زیر و spadone به معنای شکاف تشکیل شده است. هیپوسپادیاس یکی از شایع‌ترین ناهنجاری‌های مادرزادی است. این ناهنجاری مادرزادی در ۱ مورد از هر ۲۰۰ تولد پسر دیده می‌شود. تمایز جنسی و طرح مجرا در هفته 8 جنینی شروع شده و تا هفته 15 کامل 44. مجرا به دنبال اتصال چینهای مجرای در قدام آلت پدید میآید. مجرا (urethra) لوله‌ای است که از مثانه می‌کند.

 

در هیپوسپادیاس این روند پیشرفتی ناقص خاتمه می‌یابد. در هیپوسپادیاس یافته‌های زیر دیده می‌شود:

 

 

 

کجی غیرطبیعی آلت به سمت پایین یا کوردی (Chordee),

پایین‌تر بودن سوراخ مجرا(Meatus)

شکل غیرطبیعی کلاهک (Glans),

پوست ختنه‌گاه غیرطبیعی.

شدت هیپوسپادیاس

هر چه سوراخ مجرا پایین تر باشد؛ انحنای آلت شدیدتر خواهد بود. نصف پوست ختنه‌گاه وجود ندارد، یعنی نوزاد به‌صورت ناقص شده بـسر، ٸی. شدت این ناهنجاری بر اساس محل اساخ مجرا از هیپوسپادیاس دیستال [دیستال] (خفیف) تا هیپوسپادیاس پروگزیمال [proximal] (شدید) تغییر می کند.



:: برچسب‌ها: هیپوسپادیاس خفیف چیست ,
:: بازدید از این مطلب : 26
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 10 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سحر

علائم هیپوسپادیاس:

در هیپوسپادیاس، خروجی مجرای ادرار در نوک آلت تناسلی نیست، بلکه زیر آلت تناسلی است. شدت این بیماری در افراد مختلف متفاوت است. در بیشتر موارد، خروجی نزدیک به گلن است. در موارد نادر، خروجی در وسط گلن یا در قاعده آلت تناسلی قرار دارد. به ندرت خروجی زیر کیسه بیضه است.

 

علائم و نشانه های هیپوسپادیاس ممکن است شامل موارد زیر باشد:

 

مجرای ادرار باید در جایی غیر از نوک آلت تناسلی باشد.

انحنای آلت تناسلی

ادرار غیر طبیعی در هنگام ادرار کردن

وقتی دکتر:

اکثر نوزادان مبتلا به هیپوسپادیاس در مدت کوتاهی پس از تولد در بیمارستان تشخیص داده می شوند.

 

با این حال، هیپوسپادیاس خفیف قابل تشخیص نیست. اگر علائم هیپوسپادیاس را در کودک خود مشاهده کردید، با پزشک کودک خود تماس بگیرید.

 

علل هیپوسپادیاس:

هیپوسپادیاس در بدو تولد وجود دارد (مادرزادی). علت دقیق این نقص ناشناخته است. هیپوسپادیاس گاهی ارثی است.

 

برخی از هورمون ها تشکیل مجرای ادرار و پوست ختنه گاه را تحریک می کنند. هنگامی که اثرات این هورمون ها متوقف می شود، هیپوسپادیاس رخ می دهد.

هیپوسپادیاس و ازدواج

موارد شدید هیپوسپادیاس می تواند برای زوج هایی که قصد باردار شدن دارند مشکل ساز باشد. این به این دلیل است که ورود اسپرم به واژن در طول مقاربت طبیعی دشوار است. هیپوسپادیاس در آلت تناسلی لزوماً باروری را مهار نمی کند. درعوض، معمولا این افراد در وارد کردن مایع منی به داخل واژن مشکل دارند. بنابراین، بسیاری از درمان های باروری برای مردان مبتلا به این مشکل در دسترس است. روش های IVF، GIFT و ... همه جایگزین های مناسبی هستند. اگر هیپوسپادیاس دارید به اورولوژیست مراجعه کنید.

بسیاری از من درباره درمان گیاهی هیپوسپادیاس می پرسند. برای اطلاع از حقیقت یا شایعه این مشکل روی داروهای گیاهی تنگی مجرای ادرار کلیک کنید.

تنگی مجرای ادرار پس از جراحی هیپوسپادیاس

باریک شدن مجرای ادرار پس از جراحی هیپوسپادیاس یک پدیده شایع است که می تواند پس از فلپ پوستی روی آلت تناسلی رخ دهد. تشخیص این مشکل بر اساس علائمی مانند بی اختیاری ادرار، مشکل در دفع ادرار و عفونت های دستگاه ادراری است.

هزینه جراحی هیپوسپادیاس چقدر است؟

هزینه جراحی هیپوسپادیاس به عوامل مختلفی از جمله نوع بیمه، خصوصی یا دولتی بودن بیمارستان و از همه مهمتر خفیف یا شدید بودن نوع هیپوسپادیاس بستگی دارد. هزینه جراحی هیپوسپادیاس در بیمارستان های دولتی تا یک میلیون تومان و در بیمارستان های خصوصی تا 10 میلیون تومان بسته به شرایط بیمار می تواند افزایش یابد. اینکه آیا بیمار جراحی هیپوسپادیاس انجام داده است یا خیر و تعداد جراحی های قبلی در این زمینه نیز جزو هزینه های جراحی هیپوسپادیاس می باشد.

علائم هیپوسپادیاس

علائم عبارتند از:

یک سوراخ مجرای ادرار در زیر آلت تناسلی وجود دارد که می تواند در هر نقطه از سر نزدیک به مقعد باشد.

انحنا به سمت قاعده آلت تناسلی، به ویژه در هنگام نعوظ، آکوردی نامیده می شود.

نقص در پوست ختنه گاه، جایی که پوست ختنه گاه وجود ندارد و فقط پشت سر مانند کلاه روی پوست ختنه گاه قرار می گیرد.

• ادرار در هنگام ادرار پاشیده می شود.

اکثر نوزادان مبتلا به هیپوسپادیاس در مدت کوتاهی پس از تولد در بیمارستان تشخیص داده می شوند. با این حال، هیپوسپادیاس را می توان با سختی کمتری از دست داد. اگر متوجه شدید که مجرای ادرار کودکتان پایین تر از نوک آلت تناسلی است، حتما با یک متخصص اورولوژی تماس بگیرید، پوست ختنه گاه به طور کامل رشد نکرده یا آلت تناسلی خم شده است.

انواع هیپوسپادیاس

بسته به اینکه مجرای ادرار تا نوک آلت تناسلی چقدر فاصله دارد، هیپوسپادیاس به سه نوع مختلف تقسیم می شود:

 

 

سبب شناسی

هیپوسپادیاس یک ناهنجاری مادرزادی با علل مختلف است. با این حال، در بیشتر موارد (75-65٪)، علت دقیق ناشناخته است. عواملی که به نظر می رسد خطر ابتلا به هیپوسپادیاس را افزایش می دهند عبارتند از:

 

درمان با هورمون هایی مانند پروژسترون در دوران بارداری؛

ناتوانی بیضه های جنین در تولید تستوسترون کافی یا عدم توانایی بدن در پاسخ به تستوسترون؛

ژنتیک: اگر کودکی هیپوسپادیاس داشته باشد، احتمال 14 درصد وجود دارد که فرزند بعدی دچار هیپوسپادیاس شود. اگر والدین و فرزند هر دو دچار هیپوسپادیاس باشند، 26 درصد از فرزندان بعدی آنها هیپوسپادیاس خواهند داشت. وراثت چند ژنی تحت تأثیر قرار می گیرد.

مصرف داروهایی مانند فیناستراید در دوران بارداری؛

لقاح مصنوعی؛

سن مادر؛

حاملگی چند قلو؛

آلاینده های صنعتی و حشره کش ها.

ناهنجاری های ارائه شده است.

 

فتق و فرورفتگی بیضه در هیپوسپادیاس شایع تر است. در این بیماران، ناهنجاری های دستگاه ادراری فوقانی کمتر از افراد عادی افزایش می یابد.

ن پایین تر صدمات احتمالی بسیار کمتری را برای فرد ایجاد می کند. این جراحی که تحت بی‌هوشی عمومی انجام می‌شود بین یک تا سه ساعت بنابر شرایط فرد زمان می‌بد. در طول عمل، جراح اورولوژی با کمک پوست ختنه‌گاه و پیوند بافت آن به بازساز مجرای بیماری مزادای صور میمی صور. در صورت لزوم تنه‎ای آلت تناسلی نیز در این جاحی اصلاح شده و به حالت نرمال برمی‎گردد. اگر در سن کودکی قصد درمان بیماری هیپوسپادیاس را نباید فرزند خود را ختنه نمایر زیای زین زیای ختنه نادر زیه. در مواردی که فرد پیش از جراحی شکست می‌خورد، میزان موفقیت کاهش می‌یابد. در موارد خاص نیازی به جراحی ترمی وجود ندارد و با یک بیماری جراحی به طور کامل درمان می شود. اما در برخی موارد ممکن است به شرایط فرد، میزان بیماری و یا نحوه درمان نیاز به جراحی جروم و

 

درمان هیپوسپادیاس

درمان بیماری هیپوسپادیاس توسط پس از معاینه و بررسی شرایط پزشکی تعیین می شود. این مبلغ تحت تاثیر عواملی مانند شدت بیماری، سن بیمار، شرایط درمان، دستمزد پزشک، هزینه های بی،یمار تحت تاثیر پزینه قرار می گیرد. تو می تو می تین تو می تو می تین شرکت بیمه های ویژه جراحی زیبایی را تحت پوشش قرار نمی دهد. اما اگر این عمل درمانی را داشته باشید، می توانید از مزایای بیمه بهره مند شوید. بنابراین لازم است پیش از درمان با مشاور بیمه خود را بررسی کنید.



:: برچسب‌ها: هیپوسپادیاس در بزرگسالی ,
:: بازدید از این مطلب : 29
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 10 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سحر

جراحی هیپوسپادیاس

این عملیات در جریان اعتراضات گسترده ادامه دارد و می تواند تا چهار ساعت ادامه یابد.

پزشک ممکن است یک روز قبل از جراحی برای شما دارو تجویز کند. در برخی موارد، ممکن است قبل از عمل جراحی برای آماده سازی بهتر تاول ها، دارو به تاول ها تزریق شود.

هدف از این جراحی تغییر موقعیت مجاری ادراری در نوک آلت تناسلی است. سایر مشکلات مانند انحنای غیرعادی آلت تناسلی را می توان در صورت لزوم اصلاح کرد.

اگر هیپوسپادین شدید باشد یا همزمان مشکلات دیگری وجود داشته باشد، کودک به چندین عمل جراحی نیاز خواهد داشت. بسته به تشخیص پزشک، این اقدامات را می توان مرحله به مرحله و در سنین مختلف انجام داد.

بسیاری از کودکان روز بعد از عمل می توانند بعد از عمل به خانه بروند. یک کاتتر در مجرای ادرار برای تخلیه ادرار قرار داده می شود. به راحتی می توانید شکم نوزاد را به کاتتر وصل کنید. کاتتر معمولاً پس از یک تا دو هفته برداشته می شود.

مراقبت های بعد از عمل

برای مراقبت های بعدی، بهترین راه برای جلوگیری از هر گونه عارضه به شرح زیر است:

 

روش های مراقبت از کاتتر اغلب به والدین قبل از ترک بیمارستان آموزش داده می شود.

برای جلوگیری از هرگونه عفونت به کودک خود آنتی بیوتیک بدهید.

ممکن است پزشک از شما بخواهد که ختنه نوزادتان را موقتاً متوقف کنید. ختنه کردن کودک در مدت کوتاهی پس از جراحی می تواند خطر عفونت را افزایش دهد.

قرار دادن نوزاد در برخی موارد می تواند به بدن فشار وارد کند و برای نوزاد درد ایجاد کند. پس از عمل، پزشک اطلاعات لازم را در مورد محل خواب، شنا یا بازی کودک ارائه می دهد. به طور کلی باید از قرار دادن کودک در وضعیتی که روی شکم دراز کشیده و به شکمش فشار بیاورد خودداری کنید.

طبیعی است که کودک بعد از عمل ادرار کند. اگر کودک شما تب دارد یا محل جراحی به شدت متورم شده است با پزشک خود تماس بگیرید. علائم دیگری مانند تبخال تناسلی یا بی اختیاری غیر ادراری نیز از علائم بارز عفونت هستند. در صورت مشاهده هر یک از این علائم، در اسرع وقت به پزشک مراجعه کنید.

 

اثرات هیپوسپادیاس در بدن نوزاد دائمی است. اما با رشد کودک، اندام تناسلی او به طور طبیعی رشد می کند.

به پزشک مراجعه کنید

اگر تشخیص داده شد که کودک شما مبتلا به هیپوسپادیاس است، به یک متخصص اورولوژی کودکان مراجعه کنید. اگر فرزند شما هیپوسپادیاس خفیف داشته باشد، در بیمارستان درمان نمی شود. اگر مشکوک هستید که فرزندتان هیپوسپادیاس دارد، با پزشکی که از نزدیک درگیر جراحی این بیماران است، مشورت کنید. با هیامفر تماس بگیرید.

 

در اینجا اطلاعات آماده شده برای این جلسه است.

 

در مورد هیپوسپادیاس سوالاتی وجود دارد که باید از پزشک خود بپرسید.

 

تعداد کمی:

 

آیا فرزند من نیاز به جراحی دارد؟

بهترین زمان برای جراحی چه زمانی است؟

خطرات این جراحی چیست؟

اگر عمل نشود چه اتفاقی برای او می افتد؟

آیا این بر ناباروری یا تمایلات جنسی فرزندم تأثیر می گذارد؟

اگر فرزند دیگری داشته باشم، چقدر احتمال دارد دوباره اتفاق بیفتد؟

اگر سوال دیگری دارید، از پزشک خود بپرسید.

 

پزشک شما همچنین ممکن است یک سوال از شما بپرسد:

 

آیا آلت تناسلی کودک شما در هنگام نعوظ خم می شود؟

آیا ادرار غیرعادی در ادرار وجود دارد؟ (البته دیدن آن در نوزادان کمی سخت است)

هیپوسپادی

هیپوسپادی

 

آزمایشات و تشخیص هیپوسپادیاس

پزشک کودک شما می تواند این بیماری را از طریق معاینه فیزیکی تشخیص دهد. در هیپوسپادیای شدید، مانند عدم وجود آکنه غده ای، جنسیت ممکن است نیاز به ارزیابی داشته باشد.

 

درمان هیپوسپادیاس

درمان شامل باز کردن نوک آلت تناسلی و ترمیم ساقه آلت تناسلی در صورت لزوم است.

 

در حین عمل چه اتفاقی می افتد؟

 

در حین عمل، جراح اورولوژی از بافت برای بازگرداندن تولید ادرار و اصلاح هیپوسپادیاس استفاده می کند. عمل معمولا یک تا سه ساعت طول می کشد و نیاز به بیهوشی عمومی دارد. جراحی دوم و سوم نادر است.

 

در طول عملیات

مناسب ترین سن برای جراحی بین 12 تا 18 ماهگی است. به طور کلی جراحی هایی که در سنین پایین انجام می شود آسیب کمتری به کودک وارد می کند. اما این عمل در هر سنی و حتی در هر اندازه ای قابل انجام است. کودکان نباید قبل از جراحی ختنه شوند زیرا برای پیوند به پوست آلت تناسلی اضافی نیاز است.

تشخیص

تشخیص معمولاً در بدو تولد پزشک متخصص انجام می شود و برای روشن شدن بیشتر به اورولوژیست اطفال ارجاع می شود.

 

اگر دستگاه ادراری غیر طبیعی باشد و پروستات تحت تاثیر قرار نگیرد، اندام تناسلی کمکی نمی کند.

را می خواستند. گه گاه، یک فیستول یا سوراخ در طول سطح شکمی آلت جایی که کانال مجرای جدید تعبیه می شود می شود و باعث عفونت می شود.

 

به طور نادر، برخی از اطفال مشکل در بهبود زخم ها یا اسکار (جوشگاه) محل جراحی هستند که این مشکلات با انجام جراحی های بعدی می شوند.

 

 

جراحی هیپوسپادیاس چگونه انجام می شود؟

هیپو

این جراحی در حالی انجام می شود که نوزاد تحت بیهوشی عمومی قرار می گیرد. در صورتی که متخصص اورولوژی بخواهد قبل از اصلاح شکل پیشابراه، انحنای غیرطبیعی آلت تناسلی را نیز کند، ممکن است برای اصلاح عارضه هیپوسپادیاس به بیش از یک عمل جراحی نیاز باشد. اما معمولاً این مشکل با انجام فقط یک عمل جراحی می‌شود. نوزاد معمولاً می‌تواند در همان روز جراحی از بیمارستان مرخص شود.

 

در مواردی که خروجی پیشابراه در نزدیکی قاعده آلت تناسلی قرار داشته باشد، احتمالاً لازم است که از پوست ختنه‌گاه یا بافت کوچکی که از داخل دهان نوزاد بر روی می‌دارد به عنوان بافتی پیوندی برای شکل دادن به مجرای پیشابراه استفاده و یک مجرای مجرای در بیماری ایجاد شود. درست و سالم بسازد تا به این ترتیب، هیپوسپادیاس اصلاح شود.

 

زمانی که عمل جراحی به پایان برسد، ممکن است یک سوند (لوله) کوچک به طور موقتی برای نوزاد گذاشته شود که از آن خارج شود. این سوند معمولاً از چند روز تا دو هفته به آلت تناسلی نوزاد وابسته خواهد بود. همچنین پزشک معالج برای مقابله با خطر و داروهای مسکن برای رفع درد و ناراحتی یک کودک درمانی می‌نماید.

 

نتایج جراحی

جراحی هیپوسپادیاس در موارد نتایج کاملاً موفقی می‌کند. گاهی اوقات، شکل آلت تناسلی بعد از جراحی حالت طبیعی می‌خواهد داشته باشد و کودک می‌تواند دفع و فعالیت جنسی خود را به طور عادی انجام دهد.

 

گاهی اوقات یک سوراخ (فیستول) در امتداد زیر آلت تناسلی که مجرای مریضی جدید در آنجا ساخته شده بود، تشکیل می‌شود و از طریق آن به بیرون می‌ریزد. در موارد نادری ممکن است مشکلاتی در روند ترمیم ایجاد شود زخم آلت تناسلی بعد از عمل جراحی ایجاد شود یا جای زخم بر روی آلت باقی بماند. معمولاً برای رفع یا ترمیم این عوارض ضروری است که یک جراحی دیگر نیز بر روی نوزاد انجام شود.

مدت زمان بستری و توصیه های بعد از عمل

حین عمل برای یک سوند باریک گذاشته می شود که از آن هم برای بیماری و عمل درست کردن مجرا روی آن استفاده می شود. به خاطر شدید محل عمل و آسودگی درد این سوند به شدت هیپوسپادیازیس می شود از ۳ روز الی یک هفته خارج می شود و هر هفته خارج نمی شود خودبخودی سوند را سریع به دکتر خود اطلاع دهید چرا که خارج شدن سوند باعث و تشکیل فیستول می شود. شده و عمل را خراب می کند.

پانسمان و بانداژ محل عمل به مدت ۷۲ ساعت می باشد که به ترمیم و جلوگیری از آلودگی و محل عمل کمک می کنند.

 

عوارض هیپوسپادیازیس

شایعترین عارضه عمل ایجاد فیستول یا سوراخ باریک در محل عمل که از آن خارج می شود، می شود. درمان آن بسته به شدت و بزرگی فیستول فرق می کند اگر اندازه فیستول کوچک باشد خودبخود و در عرض ۶ ماه خواهد شد. اگر اندازه بزرگ باشد و خودبخود بسته شود باید با جراحی سرپایی محل فیستول را ببندیم.



:: برچسب‌ها: هیپوسپادیاس درنوزاد پسر ,
:: بازدید از این مطلب : 23
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 10 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : سحر

تعریف هیپوسپادیاس:

هیپوسپادیاس وضعیتی است که زمانی رخ می دهد که آلت تناسلی به جای مجاری ادراری در نوک آلت تناسلی، در قاعده آلت تناسلی باز می شود. مجرای ادرار جایی است که ادرار از کیسه صفرا خارج می شود.

 

اگر کودک شما با هیپوسپادیاس متولد شد، می توانید نگران باشید. اما هیپوسپادیاس طبیعی است و شما نباید نگران مراقبت از کودک خود باشید. در واقع بعد از جراحی، ظاهر طبیعی کودک شما به حالت عادی باز می گردد. با درمان هیپوسپادیاس، مردان در بزرگسالی می توانند در نهایت عملکرد جنسی طبیعی داشته باشند.

 

هیپوسپادیاس

هیپوسپادیاس

 

علائم هیپوسپادیاس:

در هیپوسپادیاس، خروج ادرار در نوک اندام تناسلی نیست، بلکه در پایین اندام تناسلی است. شدت این بیماری در افراد مختلف متفاوت است. در بیشتر موارد، خروجی نزدیک گلان است. در موارد نادر، در وسط اندام تناسلی یا در قاعده اندام تناسلی رخ می دهد. به ندرت حفره زیر جوش است.

 

علائم و نشانه های هیپوسپادیازیس ممکن است شامل موارد زیر باشد:

 

مجرای ادرار باید جایی غیر از نوک غده باشد.

انحنای آلت تناسلی

ادرار غیر معمول هنگام ادرار کردن

زمان مراجعه به پزشک:

اکثر نوزادان مبتلا به هیپوسپادیازیس به محض تولد در بیمارستان تشخیص داده می شوند.

 

با این حال، هیپوسپادیاس خفیف قابل تشخیص نیست. اگر علائم هیپوسپادیاس را در کودک خود مشاهده کردید، با پزشک خود مشورت کنید.

 

علل هیپوسپادیاس:

هیپوسپادیازیس در بدو تولد رخ می دهد (مادرزادی). علت دقیق این حادثه مشخص نیست. گاهی هیپوسپادیاس وارث می شود.

 

برخی از هورمون ها تولید ادرار و پوست را تحریک می کنند. هیپوسپادیازیس زمانی رخ می دهد که عملکرد این هورمون ها مختل شود.

 

عوامل خطر برای هیپوسپادیاس:

اگرچه علت هیپوسپادیاس هنوز مشخص نیست، اما عوامل محیطی و ژنتیکی وجود دارد. برخی از این عوامل:

 

سابقه خانوادگی. هیپوسپادیازیس در کودکان با سابقه خانوادگی شایع تر است.

 

مادر بالای 40 سال سن دارد. در برخی از مطالعات، بروز هیپوسپادیاس در کودکان با افزایش سن مادر افزایش می یابد.

 

سیگار کشیدن و قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی. دیدگاه‌های متفاوتی در مورد ارتباط بین آفت‌کش‌های مادر و هیپوسپادیاس وجود دارد، اما تحقیقات بیشتری برای تأیید این موضوع مورد نیاز است.

یکی از شایع ترین بیماری ها در پسران هیپوسپادیاس نام دارد. هیپوسپادیاس به این معنی است که مجاری ادراری در زیر غده باز می شود، نه در نوک غده. در واقع ناهنجاری ناشی از تولد فرزند و زوال جنین است.

 

از هر 300 تولد پسر، یک مورد به این بیماری مبتلا می شود. سطوح مختلفی از هیپوسپادیاس وجود دارد زیرا سر کانال می تواند در نواحی مختلف به جز نوک آلت تناسلی رشد کند.

 

مناطق تشکیل هیپوسپادیاس

مناطق هیپوسپادیا:

 

کمی زیر نوک آلت تناسلی

روی خط پاشنه (بالاتر از جایی که در هنگام ختنه برداشته شد)، روی شاخه اندام تناسلی

آلت تناسلی

غده زنانه کجا قرار می گیرد؟

نیمی از کیسه بیضه

پشت کیسه بیضه

کانال در تمامی موارد مشخص شده قابل باز شدن است. هرچه کانال بیشتر بازپس گرفته شود، کامل تر است.

عوامل خطر برای هیپوسپادیاس

عوامل زیر ممکن است خطر هیپوسپادیاس را در نوزادان افزایش دهد.

 

از نظر ژنتیکی

تحقیقات نشان می دهد که حدود 7 درصد از کودکان مبتلا به هیپوسپادیاس سابقه خانوادگی دارند. یعنی پدرش هم هیپوسپادیاس داشت. حدود 21 درصد از کودکان مبتلا به هیپوسپادیاس در خانواده، والدین یا خواهر و برادر دارند. رشد ژنتیکی در طول جنین بر ژن ها تأثیر می گذارد. بنابراین، ژن‌های غیرطبیعی مرتبط با هیپوسپادیاس ممکن است در افزایش خطر ابتلا به این بیماری در نوزادان پسر نقش داشته باشند.

 

سن مادر

سن مادر یکی از مهم ترین عوامل خطر در دوران بارداری است. هر چه سن مادر در دوران بارداری بیشتر باشد، خطر ناهنجاری های مادرزادی جنین بیشتر می شود. زنان بالای 35 سال بیشتر با نقایص مادرزادی از جمله هیپوسپادیاس متولد می شوند. هر چه دوره بارداری طولانی تر باشد، کیفیت تخمک پایین تر است.

وزن مادر

چاقی و افزایش وزن مادر در دوران بارداری خطر زایمان با هیپوسپادیاس را افزایش می دهد. هنوز مشخص نیست که او پس از ترک این سمت چه خواهد کرد. بیماری هایی مانند فشار خون بالا و دیابت که معمولاً با چاقی همراه هستند، ممکن است عوامل خطر اصلی این نقص مادرزادی باشند.

 

زندگی مادر

به طور کلی، زندگی کافی نیست

بور می کند. خروجی مقرا (روزنه یا درز) به طور معمول در انتهای آلت تناسلی است که تا حدودی با پوست خشتنه‌گاه پوشانده شده است. مشکل اصلی این است که مجرای در قسمت زیرین آلت تناسلی در انتهای آن قرار می‌گیرد. خروجی می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های تا پایه کیسه بیضه (شدید) قرار داشته باشند. هیپوسپادیاس ممکن است شامل موارد زیر باشد:

 

ظاهر کلاهک مانند خشتنه‌گاه: این به این دلیل است که پوست ختنه‌گاه تا زیر آلت تناسلی رشد نمی‌کند.

سفت شدن بافت زیر آلت تناسلی (خمیدگی رو به پایین نامیده می‌شود): این وضعیت آلت تناسلی را به پایین می‌کشد و نمی‌تواند به طور کامل صاف شود. هرچه خروجی مجرای دچار عقب‌تر باشد، خمیدگی رو به پایین‌تر می‌شود. در هیپوسپادیاس خفیف ممکن است هیچ انحنایی وجود نداشته باشد.

وجود

علل خاص هیپوسپادیاس ناشناخته هستند. با این، وجود ارتباط مشترک: پدران و برادران کودکان مبتلا به هیپوسپادیاس هستند، به احتمال زیاد این حالت غیرعادی وجود دارد. در طی هشت یا چند هفته اول رشد در رحم، آلت تناسلی مردانه و زنانه مشابه هستند. آلت تناسلی پس از هفته هشتم شروع به رشد می کند. بیماری در مجرای بیماری بین هفته‌های 9 و 12 حاملگی رخ می‌دهد.

 

عوامل خطر

عوامل خاصی در مادر ممکن است باعث افزایش خطر هیپوسپادیاس شوند، از جمله:

 

چاقی

سن بالای 35 سال

استفاده از درمان ناباروری برای کمک به باردار شدن. این عمل ممکن است منجر به قرارگیری مادر در پروژسترون شود، خطری که در طول روند لقاح مورد استفاده قرار می‌گیرد.

از موارد دیگر یا استفاده در دوران بارداری

سیگار کشیدن



:: برچسب‌ها: هیپوسپادیاس در کودک ,
:: بازدید از این مطلب : 21
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 10 بهمن 1400 | نظرات ()